Pandan Toast with Ice Cream, OLDTOWN White Coffee

Friday 19 November 2021

Bila dah bosan makan dekat kedai biasa, kita pergi lunch dekat OLDTOWN White Coffee pulak sebab restoran ni sejuk. Seat dia pun selesa tapi kalau dapat yang jenis sofa tu lah. Lepas makan je tersandar kekenyangan. 


Lama jugak diorang berdua mencari menu untuk dijamah sebab yang sorang tengah dilema nak makan nasi ataupun mi kari. Yang sorang lagi tengah mencari roti bakar dengan aiskrim vanilla. Dua tiga kali belek baru lah jumpa apa yang dicari. Ms Fisah kata dia tak nak Pandan Toast with Ice Cream sebab roti pandan tapi proceed je lah sebab dah craving. 


Bila makan Pandan Toast with Ice Cream ni bukannya roti pandan pun tapi spread pandan je dekat bahagian atas. Rasa pandan tu pun tak kuat. Mungkin OLDTOWN nak warna hijau tapi taknak rasa hijau sebab bau pandan pun tak wujud bila makanan ni sampai. Sedap je rasa dia but for me lagi sedap kalau terasa pandan tu. 

Menu lunch I tak berubah dan malas nak ubah sebab ayam popcorn dia sedap. Sambal pun pedas dan sedap. Air tu sepatutnya Iced Lemon Tea tapi entah kenapa jadi Teh Tarik Ais tanpa penjelasan dari waiter. Nasib baik teh tarik ais dia sedap walaupun lidah keliru sama ada kopi ataupun air coklat haha. Ain order Special BBQ Chicken Rice tapi trauma tengok kentang goreng sebab semalam kitorang makan kentang masam dalam mee rebus. Sambil makan sambil menyembang sampai lah habis lunch hour. Lunch time well spent!

8 comments

  1. sedap nmpknya pandan toast ada eskrem plak tu

    ReplyDelete
  2. Tengah bayang cebisan roti pandan bakar dengan aiskrim masuk tekak ... aduhai!

    ReplyDelete
  3. zaman kerja opis dulu memag akan gunakan rehat 2 jam ni untuk jalan jauh siit cari makan. tak pernah try popcorn chicken. selalu makan mi kari je

    ReplyDelete
  4. ayam popcorn dia nampak sedap la. teringin nak cuba pandan dgn ais krim vanilla tu, nampak sedap sangat :)

    ReplyDelete
  5. Owh.. pandan tapi rasa dan bau tak berapa ada.. cam tak menarik jadinya..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.