Lirik Lagu Penat - Daiyan Trisha ft Tuju

Tuesday 30 November 2021

Putus cinta dan penat dengan keadaan pandemik cetuskan inspirasi untuk single terbaru, Penat. Kolaborasi dengan Tuju bersama Loca B membuahkan hasil lagu yang sarat dengan emosi dan perasaan melankolik dalam genre balada. 

“Menulis umpama oksigen untuk saya. Jadi, menulis merupakan cara paling berkesan untuk merawat hati, buat saya tenang dan okey. Hasil daripada perang emosi dan jiwa itu maka terhasil lagu Penat,” - Daiyan

Bukan setakat lirik dan gubahan lagu, Daiyan juga mengarah sendiri music video yang menceritakan tentang perasaan dia yang menghantui. Bukan mudah nak melupakan seseorang yang kita sayang. 

“Emosi dan mental saya tidak stabil ketika itu kerana putus cinta serta terpaksa melaluinya sendirian.Perasaan saya waktu itu bukan sakit atau patah hati, tetapi lebih daripada itu. Perasaannya lebih dalam dan tambah menyakitkan buat saya,” - Daiyan Trisha


Bukan setakat vokal, lakonan Daiyan juga semakin bertambah baik. Mungkin juga sebab pengalaman dan kekecewaan tu masih segar dalam ingatan. Suka bila dengar part vokal Daiyan dialunkan bersama slow rap Tuju sebab gabungan suara ada dinamik yang tersendiri. For Daiyan, be strong and all the best in your career :)

 LIRIK LAGU PENAT

Komposer: Daiyan Trisha, TUJU

Lirik: Daiyan Trisha, TUJU, LOCA B 

Label : Warner Music Malaysia


[VERSE] 

katakan kepadaku 

ini semua hanya sementara 

sakit hati yang ku rasa 

tak pernah ku menyangka 

cinta kita ini penghujungnya 

kita berdua tak sama 

 

[PRE CHORUS] 

kau tak pernah peduli 

kau tak pernah mengerti 

hati yang kau sakiti 

 

[CHORUS]

penat 

penat 

menantimu di sini 

sampai di akhir masa 

 

[VERSE TUJU] 

dengan ini ku tutup, segala rasa rasa hati,  

ku ingin penghujung,  

tapi kau ada di mana mana lagi, 

 

dan lagi,  

ku membunuh,  

ku memisahkan, 

dalam diam 

 

maafkan kerana aku di khayalan ku,  

maafkan cintaku tak resiprokasi 

maaf janjiku membuta, luka ku membuat luka 

emosi dalam sedih yang tiada ertinya,  

 

ku tak tahu harus bagaimana  

berikan apa ku tak pernah rasa 

harapan ku esok pelangi di mana mana,  

penat tidak terasa , kita memori indah 

 

mengetuk pintu perasaan ku di waktu runtuh,  

ku buka gelap tapi hampir ke subuh,  

ku harap cerita kita hujungnya bahagia,  

seperti dulu boleh menyentuh dunia, 

 

[CHORUS] 

penat 

aku penat 

menantimu di sini 

ku tunggu kau kembali 

oh, penat 

aku penat 

hatiku kau miliki 

sampai di akhir masa 

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.