Simple Water Boost Hydration Duo Kit

Tuesday 24 August 2021

2 minggu lepas menyinggah Guardian lepas balik kerja sebab nak beli facial cleanser Simple tapi malang betul sebab dah sold out. Musim PKP ni memang kena banyak redho je kalau stok habis. Nak beli online memang malas lah sebab nak beli cleanser je, satu hal nak kena tunggu lama. 

Masa tu ternampak Simple Water Boost Hydration Duo Kit dekat shelf. Dalam kit ni ada Water Boost Micellar Facial Gel Wash dengan Water Boost Hydrating Booster. Harga satu kit ni dalam RM39 macam tu. Kalau beli secara berasingan, hydrating boost tu RM29 untuk kuantiti 25ml dan facial gel pula RM 23.90 untuk kuantiti 150ml. Jimat lah kalau beli duo kit ni, boleh save sebanyak 27%. 

Since dia ejen pelembap, takde masalah kot kalau nak tukar kepada edition ni. Lagipun facial cleanser dia gel wash, tak lari jauh pun dengan yang sebelum ni. Nak compare dengan yang sebelum ni, better lagi beli edition water boost dengan ekstrak Pentavitin ni sebab yang sebelum ni memang yang basic je. Cuma untuk segarkan kulit muka lepas cuci. Tak ada kegunaan tambahan pun. 

i. Water Boost Micellar Facial Gel Wash

Untuk facial gel wash ni Simple guna teknologi micellar water untuk mencuci muka dan melembapkan kulit supaya muka tak kusam. Sesuai sangat dengan kulit yang sensitif macam my skin. Sekarang ni memang nak melembapkan kulit je sebab tengah musim panas lepastu duduk bawah air-cond. 

Ingredients : 

Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Propylene Glycol, Hydroxypropyl Methylcellulose, Sodium Chloride, Panthenol, Citric Acid, Disodium EDTA, Glycerin, Hydroxypropyl Cyclodextrin, Iodopropynyl Butylcarbamate, Pantolactone, Phenoxyethanol, Potassium Chloride,Saccharide Isomerate, Sodium itrate, Sodium Hydroxide, Tocopheryl Acetate.

ii. Water Boost Hydrating Booster

Ingredients : 

 Aqua, Glycerin, Pentylene Glycol, Butylene Glycol, Dimethicone, PEG-8, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/Beheneth-25 Methacrylate Crosspolymer, Benzophenone-4, BHT, Caprylyl Glycol, Carbomer, Citric Acid, Glyceryl Acrylate/Acrylic Acid Copolymer, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Phenoxyethanol, Polyvinyl Alcohol, Potassium Carbonate, Potassium Chloride, Potassium Hydroxide, PVM/MA Copolymer, Saccharide Isomerate, Sodium Chloride, Sodium Citrate, Sodium Lactate, t-Butyl Alcohol, Trideceth-9.

Baca nama produk pun dah tahu hydrating booster ni untuk beri kelembapan ekstra pada kulit. I apply lepas pakai toner sebelum pakai serum dengan moisturizer. Tekstur untuk kedua-dua produk ni tersangatlah ringan macam gel air. Lembut je bila sentuh gel dia. Masa cuci muka guna gel wash memang tak ada buih sangat dan tahap pH dia pH5. Kedua-dua produk ni tak ada bau atau warna. Gel dia jernih macam air je. 

Bila dah selesa pakai water boost edition ni rasanya better stay dengan yang ni je sebab muka lebih segar dan sejuk. Agak mahal berbanding sebelum ni tapi kalau berkesan apa salahnya kan? Nak jimat beli masa sales lah, macam tak biasa ye dak?

3 comments

  1. suka jugak brand Simple ni. Memang sesuai dengan nama. Sekarang dah tak guna sebab guna skincare yang boleh pudarkan parut jerawat

    ReplyDelete
  2. Salah satu produk yang bagus untuk kecantikan kulit...

    ReplyDelete
  3. mama suka produk yg tekstur ringan macam ni.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.