Starbucks | Choco Truffle Nitro Cold Brew

Monday 30 August 2021

Memandangkan hari ni hari terakhir En. Kai dekat Ram Reza & Muhammad, so dia nak bagi nafkah bulanan Starbucks yang terakhir untuk office. Disebabkan dah bosan minum Soy Hazelnut Latte je, saja la belek Twitter Starbucks MY kot kot lah ada flavor baru boleh try. Orang nak belanja kan, kena lah ambil yang semenggah. 


Bagai orang mengantuk disorong bantal, ternampak la poster Choco Truffle Nitro Cold Brew, minuman baru dari Starbucks. Admin claim boleh hilangkan Monday Blues. Ngam sangatlah dengan hari yang lemau hadap kerja urgent daripada pagi membawak ke petang. Poster dia pun not bad lah tempting dibuatnya bila tengok. 


I order yang ni lah cerita dia tanpa sebarang keraguan langsung! Memang confident habis lah boleh hilangkan Monday Blues nanti. Bila dah sampai Ms Fisa cakap air Starbucks I takde Nitro tapi Adobe je. Tak tahu lah korang boleh catch up ke tak lawak ni sebab PDF software kitorang guna Nitro bukannya Adobe Reader. 

Function Nitro dalam minuman baru dari Starbucks ni bila dia boleh wujudkan kesan dramatik dengan gas nitro berasap kemain. sebelum minum. Tapi dalam gambar tu tak berasap pun but looks like condensed milk instead. Dah lah tak ada nitro, drinks ni nampak macam air kudis pulak tu. 


Kembang tekak nak minum sebab I senang meremang bila nampak bentuk ni. Dah serupa blisters lepas tangan melecur kena air panas pun ye jugak. Nasib baik rupa dia macam blisters tau. Kalau dia berlubang, confirm trigger I punya Trypophobia. Tapi tengok yang ni pun I dah sakit kepala dah. 

Rupa dah tak berkenan, rasa pun kenot go. Rasa dia pahit lepastu bau macam kacip fatimah. Memang turn off habis lah. Boleh kata harini adalah hari yang tersangatlah malang. Sekian. 

2 comments

  1. Ha Ha Ha Ha Ha...... sayangnyaaa mahal-mahal tak leh go..

    ReplyDelete
  2. Aduh dah mahal sekali tak hilangkan monday blues :(

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.