Lunch Date Di Kyochon Pavillion KL

Tuesday 7 May 2019

Sebelum ni jarang sangat nak turun event, ambil job pun yang tak perlu keluar dari rumah. Dapat job dari email ssup ssap mengarang lepastu publish entri. Kalau ada event pun datang lambat, dekat hujung event baru sampai sebab datang lepas habis kerja. Nak jumpa blogger lain memang tak sempat le kaedahnya. 

Tapi rezeki terpijak Sabtu lepas bila dapat jumpa dengan blogger yang lain. Selalu menjengah ke blog diorang je tapi kali ni jumpa depan mata. Banyak jugak ilmu dapat, banyak jugak tips blogging keluar, banyak jugak lah menyembangnya. 

Habis je program Nak Ubah Hidup under Richworks Sabtu lepas join Kak Atie dengan Kak Sue Sopian bergegas ke Lot 10 sebab ada event. Sebelum menapak ke sana, rehat sekejap dekat MRT Taman Maluri sementara tunggu Sally datang dari Ampang tapi bila sampai je dah krik krik sebab event dah habis dah pun. Sudahnya lepak makan sebab masing-masing dah kelaparan. 

Angkara sis Comel, maka terjebak beratur di Kyochon, Pavilion KL. 


Kyochon ni kalau kaki dengan tahap kesabaran lemah, jangan datang beratur sebab memang lama jugak lah menunggu dekat luar sebelum dapat masuk dalam. 

Masa tengah menunggu ada staff datang ambil order tapi bila dah dapat meja pun tetap juga kena tunggu dalam berbelas minit untuk order sampai ke meja. Tak order banyak pun, cuma 2 menu je - Honey Chicken dengan Spicy Chicken. 



Me and sis Comel ambil set nasi dengan sup sebab lapar sangat. Bukan jadi lunch dah, tapi santapan dinner terus sebab dah menjengah ke jam 4 dah masa tu.


Set ayam dia akan datang bersama salad campur. Yang Hony Chicken ni manis dekat lidah tapi bila dah telan dia ada rasa pahit yang tertinggal macam kenangan cinta kita yang dah lama habis tu. Indah pada mulanya pahit pengakhirannya haaa gittewww


Spicy Chicken ni quite good lah untuk yang suka makan pedas, tak pedas sangat tapi boleh tahan terbatuk jugak lah kalau gelojoh. Kalau makan ayam je terasa jugak lah bahang dia, kalau makan dengan nasi dan sup, rasa pedas tu tak la memedihkan sangat.


Dekat Kyochon tak banyak sangat menu tambahan lain sebab menu utama dia ayam je. Ayam salut cheese pun tak ada. Not worth the wait sebab set ayam dia biasa je. Kalau pergi sorang memang menangis, kalau pergi ramai macam ni tak lah terasa sangat sebab menyembang sakan tak terasa lah penantian tu. Kalau kau bosan menunggu lama, dekat meja dia dah bagi dah game crossword puzzle. 



Outlet Kyochon ni bersih dan kemas tapi kalau staff service tu agak hambar, bila panggil memang tak kena layan. Busy dengan kerja mungkin. Macam biasa lah franchise makanan Korea wajib lah ada lagu Korea.


All in all, this is my first and last kot makan Kyochon, I rather go to Chickens dekat Melawati Mall sebab banyak choice, ayam dia pun sedap. 


But totally having fun with this lunch date sebab dapat jumpa kawan blogger yang awesome dan ramah. Harap lepas ni boleh jumpa blogger lain area KL & Shah Alam. 

7 comments

  1. As salam. I think you have won a prize in my giveaway. Do check it out. wwww.zukidin.com.
    Congrats!

    ReplyDelete
  2. Pernah try skali dah kyocchonn ji. Suka yg spicy chicken mcm kat atas tu. Mse tu okey la service dia, xde la lambat sgt. Just nice je smpai. Maybe lain tempat kot kan

    ReplyDelete
  3. restoran korea yg ayam2 camni mmg slalu tgk pjggg q...tk pernh try lg kyochon...tp adik dh pernh p mkn ..dgr die cite la

    ReplyDelete
  4. Saya suka Kyochon tapi tak berapa gemar sangat dengan Kyochon dekat Pavi sebab ramai orang.

    ReplyDelete
  5. seronoknya date dgn kawan-kawan

    ReplyDelete
  6. kiranya mcm JOllibee lah panjang barisan

    ReplyDelete
  7. Makanan korean ni memang nampak menyelerakan sungguh.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.