Something I Never Get Tired Of Doing

Friday 18 May 2018

Hari second last untuk challenge ni tanya tentang something yang takkan buat rasa penat dalam hidup. Okay so here is my list : 


1. Learn Something New

Yang ni mungkin takkan pernah habis tak kisah lah tentang apa sekalipun, dalam pelajaran, pekerjaan, resipi memasak, perhubungan eiuther persahhabtan ataupun percintaan and anything in the world. Fuhh! 86, 400 saat kita ada dalam satu hari mesti ada something yang kita akan belajar ataupun akan ambil masa yang lama but still never fail to impress and convey message to us. 

2. Watching Movies

Dari kecil pun tak pernah lah muak layan sebab movie ni dalam setahun ada beratus tak kisah lah dari negara mana pun, Bollywood, Hollywood, Korea and even movie negara kita pun ada je yang okay untuk layan. Drama pun. Setiap movie tu ada mesejnya tersendiri antara bagus ataupun tak je. Ada setengah orang anggap movie ni escapism but for me it’s a medium dari pengarah untuk convey message kepada penonton. Tapi macam mana cara dia nak potray message tu yang jadi keunikan. Even Devdas ada beberapa version di Bollywood, Romeo & Juliet di Hollywood sebab dalam berkarya memang tak ada limitasi. 

3. Writing

Writing tak terhad kepada blog je, di social media lain pun ada juga cuma ikut platform. Dekat sini karakternya serius so penulisan tu matang lah sikit. Dekat akaun lain platformnya jenis masuk air so tulisan tu memang masuk air lah. Ikut kesesuaian tapi dekat blog ni lebih kepada improvement dan bina networking tapi kadang-kadang sembang je hal personal cuma tak mendalam. Dari tahun 2009 sampai sekarang dah wujud 3 blog and ada satu tahap malas nak menulis dah tapi datang jugak balik dengan passion yang sama sebab rindu. 

Already share mine. How about you guys? 

8 comments

  1. movies memang banyak, dari macam-macam negarakan Farhanna..

    ReplyDelete
  2. setuju, belajar takkan pernah habus. bean sendiri layan bermacam movie hingga cerita tamil

    ReplyDelete
  3. Belajar something new memang takkan pernah habis, belajar bukan setakat kat sekolah dengan pusat pengajian tinggi je but it beyond than that.

    ReplyDelete
  4. I never get tired of :

    1- Loving my cats
    2- Learning HTML coding for blog
    3- Writing

    ReplyDelete
  5. No 1 tuu fatin paling suka juga. Belajar benda baru dapat buat rasa semangat ni berkobar kobar.

    ReplyDelete
  6. Never get tired of:
    1. Bola sepak (tengok jelah tp nya, tak pandai main)
    2.Movie
    3.Travel

    ReplyDelete
  7. Rasanya yang tak kan rasa letih tu menulis blog dan sosial media lain, mengumpul barang-barang rare buat koleksi dan layan citer superhero...

    ReplyDelete
  8. nice sharing.
    aida lom abis challenge ni.
    nanti aida share :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.