Majlis Sambutan Hari Raya Ram Reza & Muhammad 2023

Sunday 4 June 2023

 

Majlis sambutan Hari Raya tahun ni berbeza dengan tahun-tahun sebelumnya sebab pecah tradisi, tak buat dekat HQ. Masa General Assembly Ram Reza & Muhammad bulan Mac lepas, telah diputuskan yang RRM akan bersatu di Ara Damansara jadi pejabat HQ dekat Setapak tu tengah sibuk berkemas untuk tutup. Sebab tu juga tak buat di HQ, nak buat di Oasis pun tak seronok sebab ruang kecil. Sepatutnya buat dekat pejabat baru tapi ada masalah dengan kunci. 

Sudahnya En. Hisham buka ruang di rumah dia sebab niat nak buat open house tapi tak sempat. Kebetulan RRM nak buat majlis Hari Raya, sekalikan je lah dengan niat dia tu. Walaupun majlis mula lepas Solat Jumaat, tapi kitorang yang staff ni dah sibuk buat kerja dari pagi. Kak Nurul dengan Kak Ida dari HQ datang pindahkan semua makanan dalam bekas makanan yang cantik. 

Setengah bekas makanan tu dari Ms Aida, setengah lagi sewa dari Restoran Dapur DD sebab ada khidmat katering jadi semua perkakas tu memang sedia ada. Tinggal nak book dan bagitahu bila nak hantar je. Untuk meja makan dengan meja buffet, tempah dekat Sungai Buloh, semalamnya dah siap set up dekat laman rumah En. Hisham. Rezeki kitorang jugak lah sebab cuaca elok je tak hujan. 


Makanan untuk tahun ni tak lah meriah sangat sebab buat lepas Zohor tapi meriah dengan desserts. Main dish ada Ketupat Palas, Nasi Impit Kuah Kacang, Nasi Minyak, Ayam Bawang, Daging Masak Kicap, Dalca, Rendang Daging, Satay Ayam dan Daging. 




Pencuci mulut pula Victoria Cake, Cream Puff, Risole, Tart Buah, Brownies, Burnt Cheesecake, Puding Koktel dan buah-buahan. Untuk air pula ada teh tarik sebagai mnuman panas dan air oren untuk minuman sejuk. Air mineral pun ada untuk hilangkan manis gula di tekak. 









Geng rokiah discuss macam mana nak posing



Nothing much pun untuk sambutan raya tahun ni sebab panas jadi make it simple and short. Sebab panas sangat, kipas dengan aircond pun tak mampu nak kurangkan rasa panas, terpaksa lah berkumpul dekat dalam di ruang tamu rumah En. Hisham. 



Sambutan Hari Raya 2023 bukan setakat RRM Lembah Klang je sebab RRM Penang dengan RRM Kuala Terengganu pun buat hari yang sama jugak. 





I update gambar je lah untuk belah sana sebab diorang pun tak sembang apa aktiviti sepanjang sambutan tu. Lepas dah habis berkumpul dekat dalam, kitorang sambung bergambar dekat luar pulak sebab awan pun dah start warna hitam. Takut pulak hujan lebat sebab bahang lain macam. 







RRM HQ & PJ Branch

RRM Kuala Terengganu

RRM Penang

Terima kasih Ram Reza & Muhammad terutamanya En. Hisham buat open house tahun ni. Seronok kalau ada majlis macam ni walaupun datang menyembang dan makan je sebab kalau masa kerja semua busy, nak menyembang pun tak lah beria sangat. Bila ada aktiviti macam ni baru dapat menyembang beria. Tahun depan agaknya boleh buat warna tema macam RRM Penang dengan RRM Kuala Terengganu buat kot. Cantik je memasing sedondon. 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.