IN2IT Primer++ Worth Every Penny!

Monday 27 March 2023


Sebelum ni bila makeup tak pernah pakai primer, just letak toner banyak lapis supaya muka kekal lembap walaupun seharian apply makeup. Tapi bila dah masuk 30-an ni kulit muka makin kering jadi nak tak nak kena juga tambah primer dalam koleksi. 

Kebetulan masa pergi Watson ternampak IN2IT Primer++, produk baru dari IN2IT. Kulit muka I jenis sensitif dan kering. Ngam lah dengan produk IN2IT so tak rasa takut langsung nak guna walaupun harga dia mahal sebab satu tiub primer dengan kuantiti sebanyak 15g ni RM35. But I don't think it's expensive lah sebab dia ada ++ jadi mesti bahan pun lebih berkualiti dari yang biasa kan?


Ingredients:

Cyclopentasiloxane, Dimethicone Crosspolymer, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Acrylates/Polytri-methylsiloxymethacrylate Copolymer, Isododecane, Silica, CI 77891, Ascorbyl Tetraisopalmitate, Bisabolol, Tocopheryl Acetate, CI 77492, Water, Aluminium Hydroxide, CI 77491, Triethoxycapryl-Yesilane, Fragrance, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Canola Oil, Butylene Glycol, CI 77499, Perfluoro-octyl Triethoxysilane, Glycerin, Rosa Damascena Flower Water, Trehalose, Urea, Taraxacum Officinale (Dandelion) Extract, Pentylene Glycol, Serine, Alteromonas Ferment Extract, Algin, Caprylyl Glycol, Disodium Phosphate, Glyceryl Polyacrylate, Phenoxyethanol, Pululan, Sodium Hyaluronate, Ethylhexylglycerin, Citric Acid, Potassium Phosphate, Potassium Sorbate. 

Pentingnya pakai primer ni bila dia menjadi penghadang supaya peluh dan minyak tak kacau foundation yang kita apply sebagai base. Primer++ ni claim boleh tutup lubang pori dan lembapkan kulit muka. Bila try pakai, betul lah tu apa yang dia claim. Pakai makeup dari pagi sampai malam pun tak bercapuk. Muka rasa lembut je, tak rasa belengas ataupun tak selesa. Bila ambik gambar pun tak nampak langsung jerawat ataupun acne scar. 



Kalau dah makeup memang jarang lah pakai filter kecuali nak ada butterfly effect ataupun bunga dekat muka. I suka makeup yang nipis je, cukup tutup blemish dengan jerawat. Kalau tengok dekat senarai bahan tu ada pewangi jadi bau primer ni sedap lah. Tak la bau bahan kimia tapi more to floral scent. Siapa yang tengah mencari primer baru, boleh try IN2IT Primer++ ni. But depends dengan kulit muka jugak, kalau tak sesuai pakai brand ni, ignore je entry ni. 

5 comments

  1. primer yg i beli sebelum ni tak best bolehlah try yg ni pula..hehe

    ReplyDelete
  2. Utk oily skin boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I tak berani pulak nak cakap okay ke tak sebab tak jumpa lagi review dari orang yang oily skin.

      Delete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.