SEPAHTU REUNION LIVE TOUR BAKAL MENGGAMATKAN PEMINAT-PEMINAT DARI SELATAN HINGGA KE UTARA MALAYSIA

Friday 7 October 2022

Selepas hampir sedekad bergiat aktif dalam mempersembahkan sketsa dan jenaka dalam rancangan Sepahtu Reunion Live di saluran Astro Warna, kini kumpulan SEPAHTU yang dianggotai Jep, Rahim, Pak Ya bersama Ebby Yus bakal menjelajah tiga buah negeri untuk Sepahtu Reunion Live TOUR yang akan berlangsung bermula 14 Oktober 2022 ini.

Masih mengekalkan konsep asal yang berbentuk sitkom komedi, penjelajahan atau tour ini diadakan buat pertama kali untuk mengenali dan mendekati para peminat setia rancangan tersebut. Intipati setiap sketsa yang sarat dengan pengajaran tentang isu-isu semasa secara lakonan spontan mereka berjaya menarik perhatian ramai penonton di pelbagai negeri sehingga mencipta fanbase yang besar. Kini sketsa-sketsa ini akan dibawa ke negeri-negeri tersebut untuk dipersembahkan secara LIVE di hadapan ribuan peminat sebagai tanda penghargaan terhadap sokongan mereka.

Penjelajahan ini merangkumi enam persembahan yang akan diadakan di tiga buah negeri. Lokasi pertama akan dilakukan di Pasir Gudang, Johor pada 14 dan 21 Oktober. Sepahtu Reunion Live TOUR ini akan disambung di Gong Badak, Terengganu pada 28 Oktober dan 4 November. Penjelajahan ini akan berakhir di Sultan Abdul Halim, Kedah pada 11 dan 18 November.

Antara tarikan utama rancangan ini adalah penampilan rakan-rakan selebriti dalam setiap sketsa yang juga akan mengikuti bersama dalam jelajah ini seperti Erra Fazira, Uqasha Senrose, Fouziah Gous, Afifah Nasir dan ramai lagi tetamu-tetamu undangan misteri yang akan membuat kemunculan.

Aktiviti kemuncak yang bakal berlangsung di setiap lokasi adalah ‘Live Audience Award’ yang akan melibatkan para penonton dalam kategori-kategori yang berbeza termasuk pemilihan Best Dress of the Week dan The Most Happening Audience of the Week.

Selain itu, ahli kumpulan SEPAHTU juga akan mencari bakat-bakat baharu di lokasi-lokasi terbabit dengan pemilihan The Best ‘Bakat Tempatan’ di kalangan penonton yang mempunyai personaliti menghiburkan dan kelakar.

Sepahtu Reunion Live TOUR ini akan berlangsung pada setiap hari Jumaat pada pukul 9.00 malam di setiap negeri yang terlibat. Para peminat di setiap negeri yang ingin menonton SEPAHTU secara LIVE boleh mendapatkan tiket di www.ticket2u.com.my dengan harga RM50 (Zone 1), RM40 (Zone 2), RM30 (Zone 3) dan RM20 (UPPER Tier).



Eksklusif untuk para pelanggan Astro, mereka boleh memenangi lima tiket dengan menjawab tiga soalan yang mudah di laman sesawang Astro Rewards iaitu https://rewards.astro.com.my/bm/details/sepahtu.

Sepahtu Reunion Live TOUR akan menjelajah di tiga lokasi iaitu Johor, Terengganu dan Kedah bermula 14 Oktober hingga 18 November 2022. Rancangan sitkom komedi ini akan dipersembahkan secara siaran langsung oleh ahli-ahli Sepahtu yang dilaksanakan sebanyak dua hari di setiap lokasi. Persembahan mereka juga akan dipaparkan secara langsung di Astro Warna (saluran 107) pada setiap hari Jumaat, jam 9.00 malam. 

KENYATAAN RASMI KETUA SALURAN ASTRO WARNA, NORZEHA MOHD SALLEH


“SEPAHTU bukanlah nama asing di dalam industri hiburan seni tanah air. Setelah bertapak lebih daripada 10 tahun di arena lawak, mereka kini menjadi inspirasi kepada generasi muda yang sedang berjinak  dalam industri komedi persembahan. Kehadiran mereka dalam pelbagai rancangan khususnya di Astro Warna sangat digemari ramai. Malah penampilan tetap mereka dalam rancangan Sepahtu Reunion Live sering terpahat di hati para penonton 

Akhirnya SEPAHTU akan turun padang dan berjumpa peminat di tiga buah lokasi. Peluang seperti ini jarang sekali berlaku terutamanya ketika negara menghadapi kekangan yang disebabkan oleh Covid-19. Dengan peralihan negara kita ke norma normal, Astro dengan menggembiranya akan membawa kumpulan SEPAHTU menerusi Sepahtu Reunion Live TOUR ke tiga buah negeri iaitu Johor, Terengganu dan Kedah. SEPAHTU akan membuat dua persembahan di setiap negeri. 


Seperti mana yang kita tahu, rancangan SEPAHTU sentiasa menampilkan artis-artis tersohor negara sebagai artis jemputan. Kali ini tidak kurang hebatnya. Penampilan Erra Fazira, Uqasha Senrose dan juga undangan-undangan misteri sudah pastinya akan mengujakan para penonton di negeri-negeri tersebut. Bukan sahaja mereka akan dihiburkan dengan lawak spontan yang hebat tetapi juga dengan kilauan bintang yang bergemerlapan. Malah sketsa-sketsa yang dipersembahkan merupakan persembahan yang paling hebat yang akan dilakukan oleh SEPAHTU. 

Kami berharap setiap negeri akan memberi aura tersendiri yang akan memangkinkan lagi persembahan kumpulan SEPAHTU. Akhir kata, pihak Astro tidak sabar untuk bersama-sama rakyat Malaysia dan pelanggan-pelanggan Astro di Johor, Terengganu dan Kedah. 

2 comments

  1. Mesti meriah Sepahtu Reunion Live Tour ni nanti. Orang Selatan, Utara dan Pantai Timur adalah peluang tengok live nanti.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.