Nyum Nyum Fest, The Curve 2022

Thursday 20 October 2022


Minggu lepas beria lah excited pergi ke Nyum Nyum Fest ni sebab nampak dekat Instagram lalu lalang so plan asalnya nak pergi lunch dekat sini. Pukul 11 pagidah keluar sebab takut ramai orang nak kena beratur panjang pulak nanti. Tak nak lah pergi pukul 10 jadi yang terpaling sebab takut booth pun tak bukak lagi. 

The Curve ni memang terkenal dengan kesenduan dia maka bukan satu perkara asing lah kalau pukul 11 pagi pun tak ada orang lagi. I put my expectation too high lah hshs. Kitorang park dekat Lotus bcs we're cheapskate liddat. Nyum Nyum Fest ni terletak dekat kawasan Centre Court jadi tak lah jauh sangat pun dari pintu masuk sebelah Lotus sana.


Sampai je terus ambil gambar sebagai bukti hadir. Dekat pintu masuk dah ada props makanan yang besar gedabak. A bit turn off sebab props dia besar tapi tak banyak. Kalau dia buat props kecil tapi banyak nampak lebih ✨aesthetic✨. 



Nyum Nyum Fest ni tak besar mana pun dan tak banyak booth pun yang ada. Kecewa banyak lah dekat situ sebab nama dia festival tapi kalau ada 10 booth je itu bukan festival. Mungkin expectation I tinggi sangat kot ataupun festival norma baharu memang tak banyak booth? Entahlah, pokoknya mengecewakan. 

Meja untuk makan pun tak banyak disediakan tapi makanan yang jual dekat Nyum Nyum Fest ni makanan berat. Kalau banyak snacking boleh faham lah jugak. Nak beli makanan pun tak ada mood sebab tak ada meja jadi kita pusing-pusing tengok apa yang ada je lah. Dekat festival ni ada booth Menate sebab baru tahu ada restoran Menate dekat street walk The Curve. 







Mungkin kitorang datang awal sangat so tak banyak booth yang buka lagi sebab dalam video promosi ada banyak juga makanan yang dijual dekat sini. Tapi takpe lah, bukan rezeki lah kot nak jumpa makanan yang menarik. Sudahnya kitorang makan dekat mamak di tunnel IPC. 

2 comments

  1. Jarang pergi The Curve, tak tau pulak masuk kategori mall sendu. Ala kalau sediakan meja bolehlah duduk makan

    ReplyDelete
  2. Ala.. tak bestnya tak banyak booth makanan..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.