Ongredients Datang ke KLCC Convention Centre, Malaysia!

Monday 10 October 2022


Hujung bulan September haritu ternampak tweet Ongredients yang diorang ada dekat KLCC. Banyak kali baca tweet tu kot salah tengok ke apa rupanya memang betul Ongredients buka booth di KLCC Convention Centre bersempena dengan Beauty Expo bermula dari 28 September 2022 hingga 1 Oktober 2022. Beauty Expo ni yang terbesar dan paling lama diadakan di Malaysia. Kebanyakan produk kecantikan dan supplemen kesihatan datang dari Korea Selatan sebab tu lah Ongredients join sekali. 


Sebelum ni tak pernah tahu pun kewujudan Ongredients tapi jadi tahu sebab Ongredients buat kolaborasi dengan TREASURE. Sebab tu booth dia penuh dengan gambar Treasure OT10 tapi kenapa dia tak tampal penuh poster Treasure tu I tak faham sebab yang datang beli produk dia pun Teumes dari Malaysia dan Indonesia. Istg memang ada INA Teume yang datang sebab I jumpa sorang masa tu memang datang sebab nak beli produk Ongredients. Terus jadi moots dekat Instagram sebab dia aktif IG je hshshs


Memandangkan tak tahu sangat produk Ongredients ni jadi lama lah I menyembang dengan sales girl tu tanya each products ada ingredients apa sebab tak nak terbeli produk yang guna bahan yang tak sesuai dengan muka. Kulit I tak boleh terima madu, arang dengan argan oil. Kalau pakai dia jadi kering lepastu naik jerawat pasir dalam skala yang banyak. I've gone through horror so no more....


Produk Ongredients ada juga yang guna argan oil so I avoid that one memandangkan ada dua jenis bahan yang lain - anti-aging (butterfly pea) dan moisturizing, calming (centella asiatica). Sebenarnya datang ke expo ni nak beli serum tapi sebab dah hujung waktu makanya dah sold out. Tinggal essence dengan produk lain. 

Essence ni katanya pakai lepas apply toner, kira macam lotion lah. Ngam lah nak beli sebab lotion Nutox tu dah habis. Ambik yang ongredients - Anti-Wrinkle Essence tu sebab cantik, berwarna biru dan kegunaan dia untuk anti-aging. Sesuai lah dengan muka yang dah mula nak keluar garis halus. 

Harga essence jenama Ongredients ni RM117 tapi disebabkan dia buat promosi dekat beauty expo, harga jatuh sampai RM50. Memang berbaloi lah beli sebab boleh dapat photocard jugak hehehe tu sebenarnya tujuan utama kenapa beria menapak ke KLCC awal pagi.







bukti hadir di tempat kejadian....

Model tak berbayar

Kalau tengok dekat shelf di booth Ongredients ni banyak yang kosong kan? Sebab Teumes dah borong dari hari Khamis sedangkan I datang hari Sabtu. Tu je la waktu yang ada sebab weekdays sibuk bekerja. Masa Ongredients bagitahu dekat Twitter pasal booth ni tak ada pun diorang bagitahu ada photocard untuk setiap pembelian. Nasib baik lah I pergi jugak ke KLCC sebab berjaya grab photocard Hyunsuk dengan Yoshi. 

Kalau ikutkan nak ambil photocard Jihoon sebab dia bias wrecker tapi photocard dia dah habis. Lepastu ternampak photocard baby cow macam cantik jugak tapi entah kenapa pilih Yoshi. Tapi tak kisah lah siapa pun, yang penting I dapat apa I nak kekeke


Selain dari ongredients - Anti-Wrinkle Essence tu, I beli sheet mask jugak dengan harga RM25 sebab tu boleh dapat 2 photocard. Ikutkan hati nak beli ongredients - Jeju Green Tea Cleansing Ball tapi disebabkan booth ni cuma boleh guna cash sahaja, terpaksa lah kawal diri. Kalau pakai debit dah tap tap tap dah. 




Lepas dah habis membeli, dah habis bergambar, layan la kejap jalan-jalan dekat beauty expo ni tapi tak lama sebab tak ada yang menarik pun. Pusing jugak kot kot lah ada jenama Maxim Coffee, boleh lah borong KANU series tapi nan hado! 


So this is closer look for both photocard and products eikkkssss so happy I can bring Hyunsuk and Yoshi back to my home! Nanti I dah guna both products, I'll share it in another entry. Till then, stay safe and find your treasure! 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.