Lunch di 10% Kopitiam X Mix Thai 88 Subang Bestari

Saturday 1 October 2022

 

Makan dah lama dah tapi baru sekarang nak update entry sebab lupaaaaa. Kalau ada yang pernah baca entry CANTEEN, kedai makan 10% Kopitiam X Mix Thai 88 Subang Bestari ni di lokasi yang sama juga. Sedih betul bila tahu CANTEEN tutup sebab pandemik sebab makanan dengan kopi dia sedap. Interior kedai makan kopitiam ni tak jauh beza pun dengan CANTEEN sebab interior luar dalam dah cantik, buat apa nak tukar kan? Warna je lah dia cat hitam bingkai oren kuning ikut tema kedai dia. 

Menu dekat 10% Kopitiam X Mix Thai 88 ni adalah menu makanan Thailand so signature menu dia tomyam, kerabu, somtam, kari hijau dan menu lain yang kita biasa jumpa. Kitorang pergi ni masa Raya Haji. Kedai dekat kawasan Subest ni tak buka sebab semua balik beraya. Entah kenapa kitorang tak balik tapi yang pastinya kitorang tak balik lah sebab tu datang makan sini. 


Untuk menu lunch, kitorang order tomyam campur dengan spicy salad. Malas nak order banyak sebab a) dua orang je makan, b) dalam tomyam tu pun dah ada banyak lauk. Dalam tomyam campur tu ada ayam, sotong, udang dengan isi ikan dory. Kitorang order spicy salad tu sebab nak makan salad...... Alasan macam tah pape tapi malas nak makan somtam, tu yang pastinya. 




Harga makanan dekat kedai 10% Kopitiam X Mix Thai 88 ni agak mahal sebab tomyam tu RM40 tak silap tapi berbaloi lah makan sebab kuah tomyam dia pekat. Bahan kat dalam tu pun banyak, bukan ditutup dengan 'sampah' semata. Seafood yang dia guna pun fresh especially isi ikan dory tu. Sama juga dengan spicy salad dia, tengok pun dah boleh nampak kot bahan dia banyak dan segar. Rasa masam, manis tomato dan gula dengan rasa pedas semua bergabung elok je. Masa makan ni rasa mengah nak habiskan sebab banyak, maybe better makan bertiga kot. 

Untuk minuman kitorang order Kopi Vietnam tapi lama betul ambil masa nak habiskan sebab pekat sangat. Kalau yang suka kopi pekat macam ni, memang berbaloi lah datang lepak sini. So far I tak repeat lagi sebab tengah berjimat tapi rasa teringin pulak nak rasa nasi goreng nenas dengan green curry dia. Kalau follow Facebook 10% Kopitiam X Mix Thai 88 boleh tengok promo dan diskaun dia bagi setiap minggu. 

3 comments

  1. Kalau rindu masakan Thailand bolehlah datang ke sini.
    Ada kopi vietnam juga ye. Sedap kopi vietnam tapi kalau saya minum memang lambatlah nak tidur.

    ReplyDelete
  2. nampak pekat elok je tom yam nya..berbaloi la mahal skt kan...

    ReplyDelete
  3. Wah.. Spicy salad dia nampak menariklah..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.