Shopee | Pen Holder Wooden Storage Box Organizer Multifunctional Stationery Shelf

Saturday 12 February 2022

Bila tengok Ain ada stationery shelf, mula lah rasa nak beli jugak sebab stationery I dah makin banyak sampai dah tak cukup dah kalau nak tambah pen ataupun barang lain. 


Belek dekat Shopee cari wooden shelf warna hitam terus jumpa dengan harga RM13.90 exclude delivery. Cari yang area Selangor je sebab taknak lama sangat perjalanannya tapi tak jumpa warna hitam. Belek punya belek dapat lah yang berkenan di hati nun di Penang sana. Lama jugak lah nak sampai ke tangan sebab cuti raya cina. 


Parcel sampai je terus pasang sebab tak ambil masa yang lama pun memandangkan seller dah bagi manual bergambar dekat dalam tu. Walaupun macam susah nak tahu which is which sebab tak ada label dekat kayu tu, boleh agak lah yang mana yang manual tu maksudkan sebab setiap cutting tu berbeza. 


Konflik masa nak pasang shelf ni akan muncul bila nak cantumkan dan masukkan kayu dalam lubang yang dah ditebuk. Ada yang kena hentak kuat sikit sebab lubang hujung kayu tu besar tapi tak boleh kasar sangat sebab kayu dia tak lah tebal mana pun. Kalau patah macam mana? Rugi lah beli satu set kan?


Lepas dah berjaya cantumkan tu kena pasang getah yang seller bagi supaya kayu tak tertanggal. Nak pasang getah pun satu kegigihan juga. Entah berapa kali getah tu terpelanting sana sini. Boleh kata dalam masa setengah jam dah siap lah pasang rak alat tulis kayu ni. Saiz rak kayu ni 20cm so just nice je lah dekat bahagian CPU tu sebab bahagian atas ada magnet case berisi sticky notes. Nak tambah lagi magnet case tu, nak isi paper clips pulak hehe. 

Bila dah pasang tu ada banyak kosong pulak dekat ruang atas tu. Haaa mula lah gatal tangan nak tambah koleksi pen. Sekarang ni I suka beli pen dekat Star Avenue sebab dia ada jual pen yang dibuat dari negara India. Selesa betul bila menulis pakai pen tu sebab smooth je mata pen dia. Faber Castel who? 

Bila dah siap pasang nampak rak kayu ni macam kosong pulak. Mungkin boleh tempek sticker comel kot dekat sini kan? Dekat Shopee memang bersepah sticker comel singgit dua tu. Hiksss!

3 comments

  1. aida ada pernah beli gini dulu kala.
    tapi dijadikan tempat letak make up oleh anak2 dara.
    sebab aida punya ada laci kecik molek.
    tempat diorang letak brooch.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.