Dinner dengan Pasta Beats, Kota Damansara

Wednesday 16 February 2022

Dekat area rumah memang susah nak cari makanan western yang sedap. Dulu ada tapi makin lama makin tak sedap. Lagipun kebanyakan restoran hidangkan menu yang sama. Spaghetti carbonara ataupun bolognese, chicken chop ataupun chicken grill. Bosan bukan? 


Bila belek dekat GrabFood ternampak Pasta Beats di Kota Damansara. syoknya guna Grab selain harga delivery yang lebih murah dari Foodpanda, haruslah sebab dia pergi jauh dari kawasan sekitar. Macam rumah I dekat subang Bestari tapi GrabFood explore sampai ke Sungai Buloh. 

Pasta Beats ni terletak di The Strand, Kota Damansara dan mempunyai cawangan lagi satu di Cyberjaya. Selain GrabFood, Foodpanda, Pasta Beats ada juga di ShopeeFood. 


Untuk dinner masa tu kitorang order Supremely Spicy Mac and Cheese Seafood dengan Spaghetti Carbonara with Beef Bacon. In split jugak masa tu sebab Pesto Grilled Chicken dia nampak sedap jugak tapi malas pulak makan ayam. Dah jelak sebab weekdays pun semedang makan ayam. 

Harga untuk satu menu ni agak mahal sikit lah nak bandingkan dengan restoran lain. Tapi tengok dekat rating dan review nampak semuanya letops so tak salah kot labur sikit demi kepuasan dan kebahagiaan. 


Masa order sampai tu macam sedih lah jugak sebab packaging dia saiz kecil je. Tapi bila buka tengok dekat dalam lepas gaul semua macam yakin boleh kenyang sebab dia mampatkan dalam bekas tu. Bila pegang terasa lah jugak beratnya. 

Bila dig in, boleh nampak cheese melimpah dekat macaroni tu. Seafood pun besar dan tak pakai seafood frozen. Yang tak syoknya seafood semua dibakar sampai garing especially udang dia. Mungkin sebab taknak air seafood tu rosakkan tekstur mac and cheese kot. 


Carbonara Beef Bacon pun sedap sebab creamy walaupun gravy tu tak bersalut pada pasta dan nampak sedikit kering dari biasa. Lepas makan dua menu ni memang tersandor le cerita dia. Tak faham kenapa tagline Pasta Beats ni 'When the taste drops, the beats starts kickin'? Taste dia tak drop even sampai ke suapan terakhir, music pun tak muncul lepas dah habis makan. Betas tu maksudnya happy beats dalam kepala otak kita ke cemana? 

Anyway, lepas ni boleh lah order lagi dekat Pasta Beats ni kalau craving nak makan makanan western yang dap dap! 

3 comments

  1. Betul tu, FJ, kebanyakan western memang itulah menunya. Nampak yg FJ order ni ada kelainan, la.. mampat isinya walaupun box cuma besar tapak tangan.

    ReplyDelete
  2. Last time gi The Strand tak nampak pulak Pasta Beats ni. Maybe next time

    ReplyDelete
  3. Aduh bestnya.. Kat sini ada juga nampak motor grab ini.. Nak kena explore juga nie..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.