SHOPEE Meraikan Rakan Penghantar Barangan dan Makanan Menerusi #ShopeeDeliversLove

Tuesday 15 February 2022

Kakitangan Shopee Malaysia hari ini meraikan rakan penghantaran barangan dan makanan menerusi kempen khas #ShopeeDeliversLove. Kempen yang berlangsung bersempena Hari Kekasih telah dilaksanakan di beberapa lokasi di Kuala Lumpur dan Selangor yang dihadiri oleh pelbagai lapisan kakitangan untuk mengiktiraf dan menghargai sumbangan rakan penghantaran ShopeeFood dan rakan kongsi penghantaran Shopee.

Selain kakitangan Shopee Malaysia, kempen itu turut menerima penyertaan orang ramai di mana pengguna mencalonkan penunggang kegemaran mereka dan berkongsi mengenai cerita penghantaran di media sosial. Memandangkan penunggang penghantaran biasanya tidak mempunyai hari cuti tetap, seorang pelanggan berkongsi pengalaman yang menggembirakan dengan penunggang penghantaran ShopeeFood semasa Tahun Baharu Cina, “Ketika itu hujan renyai-renyai dan kami bimbang dia akan terperangkap dalam hujan. Bagaimanapun, Zuhair bukan sahaja menghantar pesanan makanan kami tepat pada masanya, malah beliau sekeluarga mengucapkan Selamat Tahun Baharu Cina dengan senyuman cerah,” petik Yong.

“Terima kasih Yazid kerana tidak berputus asa untuk menjalankan tugas sebagai Abang Shopee Express. Usaha anda untuk memastikan setiap pengguna Shopee setia bersama kami, amat kami hargai. Pen merah, pen biru, Abang Shopee we love you.” - Aishah, pelanggan ShopeeFood

Manakala bagi Faiz beliau mengujar, “Thank you Hafizan kerana menghantar makanan ShopeeFood yang dipesan pelanggan. Kami kagum dengan dedikasi Hafizan untuk menampung 2 pekerjaan bagi menyara hidup keluarga Hafizan, memang terbaik!,”

“Penunggang penghantaran memainkan peranan penting dalam persekitaran ekonomi hari ini. Memandangkan perniagaan kembali membuka kedai fizikal mereka, rakan penghantaran membantu dalam menghubungkan perniagaan dan pengguna dengan menghantar makanan dan barangan. Tugas itu datang dengan banyak cabaran seperti hujan dan lalu lintas yang sesak tetapi mereka selalunya sangat berdedikasi untuk memberikan yang terbaik kepada pengguna kami. Kami berharap dengan #ShopeeDeliversLove, kami dapat meraikan penunggang dan rakan kongsi penghantaran kami serta berkongsi bahawa kami menghargai dan mengambil berat tentang mereka.” - Wong Chee Mun, Ketua Pembangunan Perniagaan, ShopeeFood Malaysia

Sebagai sebahagian daripada usaha berterusan Shopee #ShopeeSapotLokal, kotak hadiah yang diberikan kepada setiap penunggang mengandungi keperluan seperti powerbank, pemegang telefon, coklat, baju hujan dan beg pinggang, yang semuanya diperoleh daripada pembekal tempatan.

Nikmati tawaran istimewa Hari Valentine daripada Shopee juga pada bulan ini. Manjakan diri anda dengan potongan RM6 dengan perbelanjaan minimum RM28 di Starbucks apabila anda memesan di aplikasi ShopeeFood. Tawaran sah pada 14 Feb, 21 Feb, 28 Feb, 7 dan 14 Mac 2022.

Ingin menghantar hadiah kepada seseorang tetapi tidak tahu apa yang perlu diberikan? Manfaatkan kempen Send A Gift Card 13 - 14 Feb 2022 ini dan terima potongan sehingga RM2 untuk setiap baucar yang dibeli. Semak baucar yang tersedia di  Shopee Gift Card.

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.