Menikmati Hi-Tea Di Honzu Citta Mall

Tuesday 2 November 2021

Kelassss betei tajuk entry ni haha. 

Dah lama I nak try makan croissant dekat Honzu ni sebab dari jauh nampak sedap. Pastu nak makan dekat bakery dia sebab makan panas-panas mesti sedap. Dah la bakery dia cantik dengan konsep minimalis warna putih dan emas. Honzu adalah nama bakery untuk jenama minuman Chizu. Dekat Citta Mall ni ada jugak kiosk Chizu tapi I tak minat sangat dengan drinks dia sebab manis. 


Dah alang-alang datang lepastu tak ada rushing nak pergi tempat lain, kitorang singgah la dekat Honzu ni konon-konon nak hi-tea. Kalau beli croissant dekat Honzu ni ada promosi. Beli 5, dapat percuma 1. Tak pasti lah dekat bakery lain ada buat ke tak promosi tu tapi yang pasti dekat Citta Mall ni ada. 


I nak beli sampai 5 macam over pulak sebab kitorang baru je nak try makan croissant dia. Kang tak sedap menyesal pulak. Pilihan dia tak lah banyak sangat tapi I happy lah sebab flavor yang kena dengan tekak ada dijual. Croissant yang comel ada mata tu flavor Oreo. Haritu macam nak pilih Oreo tapi takut comot pulak. Kalau take away sesuai lah nak makan. 


So I pilih Croissant Almond Hazelnut and my sister pilih Croissant Marshamellow Strawberry. For drinks kitorang share je Super Season Fruit Tea. Ikutkan nak minum Latte tapi bosan lah asyik minum latte je. Dah alang-alang datang kan, beli la signature drinks ye dak? Yang penting bukan drinks yang ada cheese pudding. Horror!


Bangga betul berjaya ambik gambar cantik cenggini. Thanks FIMO!

Gambar ni kabur on purpose tau sebab tak nak nampak jerawat gedabak tu. Bulan ni memang semangat muka I menternak jerawat. Nasib baik ada facial mask untuk cover. 


Croissant Honzu ni bukan setakat indah di mata, sedap juga di lidah dan tekak sebab bahagian luar rangup. Bahagian dalam gebu dan sarat dengan inti. Untuk croissant hazelnut tu dekat dalam ada fillings chocolate yang tak manis dan tak pahit sangat. Just nice je dekat tekak I. Tak menyesal lah beli flavor ni. Croissant yang adik I makan pun sedap sebab kepingan strawberry tu segar dan sejuk. 

Super Season Fruit Tea dia sedap tapi kena minum masa tu jugak sebab dekat dalam teh tu ada limau dengan lemon. Kalau rendam lama, teh tu jadi pahit, sepahit kehidupan di dunia ni. Lepas ni memang I beli 5 jenis croissant dekat situ tapi hopefully Honzu Citta Mall tambah lagi flavor dekat situ. Dekat bakery lain kemain meriah pilihan flavor dia. 

4 comments

  1. Not only you.. Ammi punya jerawat pun naik ikut suka. Dulu jerawat bila dkt nak period.. Sekarang sepanjang masa ada especially kat pipi.

    ReplyDelete
  2. Tak pernah try lagi Honzu. Bolehla cuba. Suka jugak croissant

    ReplyDelete
  3. lama x ke citta mall.. sedap gak nampak croissant tu

    ReplyDelete
  4. menariknya. croissant yg digubah menjadi cantik, menarik utk dimakan :)
    alhamdulillah, sedap ek rasanya.
    akak suka beli croissant mini kat bakeri. krup krap krup krap makan seketul-seketul.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.