Songchelin Guide x Yuri's Winning Recipe

Monday 19 July 2021

Bulan lepas Yunhyeong ada update dekat Weverse yang dia ada solo schedule and iKONics are kinda excited sebab dah lama iKON tak pergi mana-mana variety show lepas 2019. Bila ada member yang ada solo schedule dah happy sebab ada exposure tentang iKON. 

Tak tahu pun Yuri SNSD ada Youtube channel sendiri dan kongsi tentang masakan. Yuri kata dia nak tarik subscribers Songchelin Guide ke channel dia sebab ada 620k subscribers. Not bad lah layan Youtube channel Yunhyeong sebab dia suka masak resipi mudah dan healthy. Dia pernah masak apam balik guna pan je. Sebagai Malaysian, haruslah bangga. Walaupun Yunhyeong gagal untuk suka durian. 

Kalau tengok pada poster Episod 2 Season 2 Yuri Winning Recipe tu, dia letak SM vs YG sebab ni pertama kali artis dari YG Entertainment datang ke channel dia. Pertama kali jugak lah SM buat collaboration event dengan YG. Selalunya YG dengan JYPE je. Yuri kata dia ingat lagi masa tahun 2017, SNSD pernah perform dekat stage yang sama dengan iKON tapi tak dapat bertegur pun. 

Dalam episod ni Yuri dengan Yunhyeong kena compete untuk siapkan resipi diorang dalam masa 30 minit. Menu Yuri adalah Pa Chi Burger dan Yunhyeong masak Neoburi Soba. Since dah pernah tengok Yunhyeong masak Neoburi Soba dekat Songchelin Guide sebelum ni, mata lebih banyak fokus dekat resipi Pa Chi Burger sebab nampak mudah sangat. Bahan dia je lah mahal dan banyak. Macam nak try sebab tergoda tengok visual lepastu resipi ni boleh masak guna air fryer. 

Untuk episod 2 ni ada 2 part dan kedua-dua part ada English Substitle so tak ada masalah langsung nak layan. Masa tengok Yuri's Winning Recipe ni macam impressed lah sebab Youtube channel pun boleh ada 4 biji kamera dan shoot dekat studio. Yunhyeong pun amazed dengan privileged tu sebab dia record guna kamera lepastu manager tolong shoot. Tak pun dia akan shoot sendiri je. 

Makin lama makin menyampah dengan YG Entertainment sebab tak jaga artis dengan baik. Nak kata tak bagi untung, dah makan banyak dah rasanya. Yunhyeong siap throw shade dekat YG bila Yuri tanya diorang ada masa tak nak memasak semua ni sebab iKON kan busy. Muka Yunhyeong kelat je masa tu pastu cakap dia dah lama tak pakai makeup untuk datang show sebab iKON tak ada apa-apa aktiviti pun lepas join survival show Kingdom : Legendary War. Comeback pun kena tangguh padahal lagu dah banyak siap dah. 

Masa nak memasak ni, lipbalm Nivea tetap tak dilupakan. Rasanya Yuri pun tahu perangai dia yang satu tu sebab Yuri pun suka layan Songchelin Guide. Sepanjang episod ni boleh nampak la Yuri happy dan selesa dengan Yunhyeong walaupun jarak umur agak jauh. Tak putus-putus Yuri puji Yunhyeong comel even PD yang edit pun jatuh hati dengan Chef Song. 

Sambil memasak tu sambil menyembang pasal life dan minat masing-masing. Turns out Yuri pun suka ride jugak macam Yunhyeong tapi dia baru je start. Dah la chemistry diorang bagus, visual pun cantik, suka memasak lepastu suka ride. Lepas ni mungkin Yunhyeong boleh ride sama-sama dengan Yuri dalam Songchelin Ride. 

Yuri kata bila dia memasak dia akan ubah resipi tu ikut tekak dia ataupun sesuai dengan menu diet dia. Yunhyeong ikut mood jugak, kadang dia bagi resipi yang healthy, kadang tu dia letak resipi yang tengah viral supaya views dia naik haha. Yunhyeong bagitahu dia akan berpuas hati dengan resipi dia bila iKON member makan sampai habis. Bobby paling picky bab makan sebab kalau tak sedap dia takkan makan langsung. Ada sekali Bobby taknak makan sandwich Yunhyeong buat sebab sandwich Chanwoo lagi sedap. 

Kalau tengok Songchelin Guide, selalunya JuNe lah yang paling bising request Yunhyeong masak macam-macam. Dekat Weverse pun Jay ada update menu yang Yunhyeong masak untuk dia. Bab sedap ataupun tak ni jarang iKON nak komplen tapi DK pernah marah Yunhyeong kalau masak tu biar banyak sikit sebab dia suka masak portion sorang makan padahal iKON tu ada 7 perut. Perut manager lagi. DK dapat makan Yunhyeong masak pun kalau dia kebetulan lepak dekat tingkat atas je. Kalau tak pergi memang tak dapat. 

For those yang nak layan episod SM vs YG ni boleh tengok dekat sini : Part 1 | Part 2

3 comments

  1. owh ini show untuk channel yuri sendiri ke. ada nampak kat youtube aritu geng snsd datang melawat dia.
    tapi kan sekarang ni i perasan banyak show korean dalam format youtube macam Rain dan PD Na, best juga show diorang :)

    ReplyDelete
  2. Wahh youtube account personal pun dah macam reality show. Boleh try tengok ni. hehe

    #Staysafe

    ReplyDelete
  3. hmm.. mama tak penah lagi tgk citer macam ni. tapi kalau variety show korea mmg best2

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.