iKON | Kcontact 4

Sunday 4 July 2021

Lepas survival show Kingdom : Legendary War, iKON muncul di Kcontact 4 yang diterbitkan oleh Mnet bersama dengan idol group The Boyz dan SF9. Excited bila tengok lineup untuk 27 Jun 2021 sebab team It's One buat reunion. Event Kcontact 4 bukan percuma sebab audience kena bayar RM80 untuk suscribe secara bulanan. 

I tak bayar pun tapi tengok illegal sebab ada iKONic yang baik hati tolong record dan upload dekat Google Drive. Bukan tak nak tengok secara legal tapi bayar RM80 untuk 5 performance iKON tanpa english subtitle. Nganga je lah diorang sembang apa. Nanti Mnet akan upload jugak performance iKON dekat Youtube channel diorang cuma lambat sikit lah. Dalam seminggu dua macam tu. Yang bayar tu sebab nak appear dekat Meet & Greet session je. 

Sebelum ni DK ada update dekat Weverse yang iKON tengah busy practice tapi tak sangka pulak untuk Kcontact 4 ni. Even senarai lagu pun iKON tak bagitahu tapi JuNe dengan DK ada drop subtle hint dalam setiap post bila diorang asyik minta maaf. Pelik jugak lah kenapa rupanya diorang nak perform Apology. 

Performance iKON dekat Kcontact ni bikin nangis sebab semua lagu famous diorang masa zaman debut sampai lah B.I keluar pada tahun 2019. iKON perform dekat concert tapi most of the time diorang nangis je lah atas stage sebab tak boleh terima yang leader kesayangan dah tak ada. Kejamnya YG Entertainment masa tu selain dari paksa iKON perform, diorang siap buat clip Jay menangis atas stage sebagai teaser concert. 

Persembahan pembukaan dari rapper unit It's One - Bobby iKON, Hwiyoung SF9 dengan Sunwoo The Boyz. Fans tak tahu menahu langsung yang diorang akan perform Full Dash. Team The Boyz yang bagi hint bila fans tanya mana Sunwoo masa meet and greet. The Boyz kata jangan risau sebab dia tengah bersiap untuk persembahan khas. Happy gila bila tengok Full Dash dengan stage lagi cantik dan sound system lebih jelas berbanding Kingdom. 



Happy betul tengok rapper unit have fun dekat atas stage perform Full Dash sebab chemistry diorang bertiga strong sangat. Terserlah teamwork tu walaupun Hwiyoung dengan Sunwoo ada banyak part dari Bobby. Muka Bobby happy tengok junior dia perform dengan swag tu awwdorable sangat. Tak tahu lah single Full Dash ni boleh relase as official single ke tak since ramai betul fans yang suka lagu ni. 

Sementara idol group The Boyz dengan SF9 buat performance, iKONics dapat tengok iKON menyembang dengan hos program tentang Kingdom dan hal-hal lain macam comeback album. 

Hos : Which performance in Kingdom is your favorite? 

Jay : None!

Berdekah teruk tengok part ni sebab iKON menyampah gila kena sabotaj tiap minggu dengan Mnet. Diorang buat yang terbaik pun sebab tahu iKONics tengok Kingdom dan vote setiap performance. Habis je final episode, terus diorang celebrate dengan kek. 

Persembahan pertama iKON di Kcontact 4 ialah Apology. Like I said earlier sedih lah tengok performance iKON sebab B.I dah tak ada. Dah la diorang letak props kerusi dekat stage tu lepastu sengaja letak kerusi kosong sebelah DK sebab dia yang nyanyi part B.I :(

Walaupun sedih tapi happy dengan improvement pada vocal JuNe especially part dia tarik dekat chorus. 

Mian mian

Jikyeojuji mothae mianhae

Jal salgilbarae

Mian mian neodo nal ijeojwo

Apeujiman

Jadi hangover terus bila dia tarik dekat apeujiman tu untuk emphasize perasaan sakit yang dia rasa. Teringat momen dia dengan B.I sebelum ni. Vokal Yunhyeong dengan Chanwoo pun makin bagus dan jelas berbanding sebelum ni. 

Performance seterusnya iKON bawa lagu Bling Bling, Sinosijak, Rythm Ta dan Killing Me. Masa performance tu boleh nampak ada lightstick dekat bahagian bawah. Mati-mati lah ingatkan tu iKONics yang datang dekat Kcontact 4 sebab lighstick iKON sama bentuk macam tu rupanya animation je. Patut lah iKON tak buat any contact dengan audience dekat bawah. 

Masa meet & greet session yang terakhir, iKON kena pilih fanzone yang paling menarik antara semua. Pemenang akan dapat video call dengan iKON. Happy bila Yunhyeong pilih Julie dari Texas, USA sebab fanzone dia penuh dengan poster ot7. Even alasan Yunhyeong masa tu sebab Julie suka dengan semua termasuk B.I. Lepas tengok Kcontact ni terus cakap terima kasih dekat Julie via Twitter sebab tampal poster ot7. Tahun lepas masa dekat Kcontact 3 ada juga yang letak poster ot7 tapi dia letak yang saiz kecil je sebab takut tak dapat join meet and greet session. 

Happy dapat tengok Kcontact 4 ni sebab iKON bagi hint diorang tengah siapkan album baru. Happy jugak tengok diorang makin happy lepas kes 2019 dulu. Tapi dalam happy tu pun geram jugak tengok outfit iKON malam tu sebab merepek sangat. JuNe sampai pakai 3 lapis baju malam tu, Bobby pulak baju berlubang dekat bahagian ketiak, seluar pulak berlubang dekat bahagian peha. DK pakai t-shirt biasa je. Urgghhh! Hopefully stylist diorang bertukar untuk comeback album nanti. 

2 comments

  1. kita yang tengok ni rasa enjoy je bila diaorg pon enjoy an..tidakkk saya tak mau jadi kpop fansss hahahahah

    ReplyDelete
  2. tq.. tq.. Yeah!! Boleh layan juga.. suka tengok performance diorang...
    TQ again Farhana for this entry and the google drive.. You are awesome..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.