Mulberry Time!

Thursday 28 November 2019

Dah lama tak makan mulberry sebab pokok dekat rumah dah taknak hidup sejak matahari tak kena dekat bahagian beranda. Lagipun tengah musim hujan memang tak menjadi sangat sebab asyik kena bena. 

Balik Sabak Bernam happy sikit sebab pokok mak tanam naik besar. Buah pun tak pernah putus stock. Kutip harini, esok ada yang keluar lagi. 


Mak kata dia dah tak larat nak makan dah buah ni sebab tu banyak biar dekat pokok je. 


Bersepah! Itupun dah kutip semalamnya. Yang dah hitam senang je la nak petik sebab dah masak, dah rapuh. Yang tengah merah tu susah sikit. 


Tak tahu la ada yang makan ke tak yang merah sebab masam but I just loved it sebab crunchy. Kalau masam sangat, sulam la dengan yang dah masak tu. Masam masam manis nyum! Mulberry ni bagus untuk indigestion, lepas makan sebalang dah boleh membuang hshshs

7 comments

  1. Sama kg kita wehh. Nenek akk dok bno

    ReplyDelete
  2. lately, ramai friends share pokok mulberry ni, fana.
    diorang tanam kat umah. aida x pernah plak merasa.
    teringin!

    ReplyDelete
  3. bestnya, seronok memetik mulberi nih...
    akak kalu balik kampung pun suka kutip, mak akak dah tak heran dengan buahnya, dia cuma kadang-kadang amik pucuk nya buat masak atau buat ulam... buah dia dh tak pandang jemu dah katanya

    ReplyDelete
  4. Bestnya tengok buah Mulberry tu.
    Kat kampung Sis tak jumpa pokok nih! takde pulak orang kampung yang tanam.

    ReplyDelete
  5. wah bestnya. memang syok bila tanaman menjadi, hehe

    ReplyDelete
  6. Yup.. yang merah tu masam.. Kalau tak tahan memang tak terkunyah..
    meriah betul buah dia..

    ReplyDelete
  7. ayo daftarkan diri anda di 4g3n365*c0m :D
    WA : +85587781483

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.