First Time Makan Dorayaki

Saturday 23 November 2019

Dari kecik selalu tengok Doraemon makan Dorayaki macam sedap sangat sebab tu fav dia. Bila dia dapat makan tu kemain bahagia. 

Mencari jugak tapi tak pernah jumpa. Nak pergi ke Jepun memang tak lah cerita dia. Sekarang ni dah tak payah perg sampai Jepun dah sebab dah ramai yang boleh Google resipi Dorayaki. 

Last week masa tengah menunggu kawan datang ternampak Dorayaki Choco dekat bakery The Curve. Ada dua flavor dekat bakery tu - Choco dengan Blueberry. Nak selamat, ambil chocolate lah sebab confirm sedap. 


Boleh tahan mahal jugak Dorayaki ni, sebiji je dah RM3. Dia macam pancake pun ye jugak. Sebelum makan tu macam was-was jugak macam mana Doraemon boleh kenyang makan 3 biji je. 


Bila dah makan baru tahu yang sebiji pun dah boleh buat kenyang. Dekat tengah tu dia letak inti chocolate. Sedap lah macam makan pancake dengan coklat. Cumanya tak gebu. Tak tahu lah kalau ada bakery lain buat lagi gebu dan tak soggy sangat. Lepas ni boleh try makan lagi. Hilang kempunan dari kecik hshshshshs

5 comments

  1. Saya tak pernah cuba dan tak pernah nampak orang jual pun.

    ReplyDelete
  2. Mama Yan suka inti peanut butter

    ReplyDelete
  3. Pernah makan, tapi rasa seret gitu kat tekak. Haha mungkin sebab yg dah produce lama kot.

    ReplyDelete
  4. Pernah makan juga. Boleh tahan juga sedapnya.

    ReplyDelete
  5. dek krn pengaruh doraemon, aida kerap makan ni.
    pantang ler nampak memana, surely Ijat nak beli :) ha ha ha ha...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.