Almond Milk, Family Mart

Friday 11 October 2019

Semalam try minum almond milk ada jual dekat Family Mart sebab tengah diet so nak kurangkan minum susu haiwan dan tukar kepada tumbuhan. 

Almond milk ni bagus sebab tinggi Vitamin D, E dan rendah carbs dengan calorie compared to susu lembu. 

Kalau kata sedap, boleh la nak minum selalu. Since nak try, saja ambil yang ada rasa manis sikit sebab takut kembang pulak tekak minum yang original. 



Harga dia boleh tahan lah RM5 sekotak. Kalau susu lembu dah boleh beli 2 kotak dah dengan harga 
RM5 ni. Rasa dia boleh lah nak telan tapi yang tak best bila rasa berlemak tu melekat dekat tekak. Bila minum air kosong pun tak hilang rasa tu. Jadi tak selesa la. Dah la minum awal pagi. Sudahnya cancel plan nak minum susu badam regularly. 

8 comments

  1. maybe kena rasa yg kurang manis sikit kot..hehe

    ReplyDelete
  2. Thank you very much for this great post. I read that Post and got it fine and informative. Please share more like that. Join Origin Access Premier and get sims 4 news Digital Deluxe, Dine Out Game Pack and Kids Room Stuff Pack to create new stories. Plus, get access to a library ..

    ReplyDelete
  3. Wow,, nak cuba laa. Tapi lagi sedap if you buat sendiri susu badam tu. haha lagi sedap.. My sister used to make it for me, bila tak buleh tido malam. Susu ni lagi elok minum seblom tido. Kalau minum pepagi, konfem jadi high je sepanjang hari. hehe

    ReplyDelete
  4. Hahhaaa... yang baik tu selalunya memang kurang sedap.
    Yang sedap-sedap tu faham-faham sendirilah

    ReplyDelete
  5. tak pernah minum almond milk..nak try rasala

    ReplyDelete
  6. disebabkn akak tak minat sangat susu, jd air almond milk ni pun akak tak berapa kesah hehehhe...
    harga dia pun mmg boleh tahan la, tp banyak khasiat kan

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.