Blog Performance September 2022

Saturday 1 October 2022


Lately ni berkenan sangat dengan warna sage green sampai satu set cadar katil warna sage green, beli baju pun pilih warna tu, tengok something yang guna warna sage pun bahagia maka terbitlah poster guna warna sage jugak. Poster ni kosong je awalnya tapi touch up biar nampak hidup sikit. A bit messy but still I love it. 

Walaupun makin suka tengok warna hijau tapi tak bermakna report card warna yang sama jugak. Bulan September banyak yang merah terutamanya pageviews....


1. PV

Pageviews bulan Ogos mencecah sampai 148k sebulan tapi bulan September turun sampai 97k sahaja. Lebih kurang macam bulan Julai around 95k, possible tak puncanya sebab ada 30 hari? Hehehe mungkin kita boleh tengok bulan Oktober punya pulak.

Tengok dekat graf tu pageview menjunam jatuh masa dekat awal bulan dengan hujung bulan. Bulan September banyak cuti umum lepastu ada cuti sekolah so orang banyak pergi vacation dan travel. Siapa yang buat niche atau entry travel memang mencanak la kot. 

2. Posts


Air Force The Movie tu bukan setakat dapat kutipan tinggi, menyumbang kepada pageview tinggi pun ye jugak. Tahniah team Air Force untuk kejayaan kutipan, dengar pengarah menyembang haritu ada plan untuk sekuel pulak. Movie macam ni memang patut lah jadi franchise. Kalau buat prolog pun nice jugak sebab nak kenal Lejen dan Gaban lebih mendalam lagi. 

Sama macam bulan lepas, Popular Post untuk bulan ni pun penuh dengan movie review. Baru semangat nak buat review banyak sikit. Dekat dalam draft tu ada banyaaaaak movie review yang tak publish lagi. Ada jugak yang dah tengok tapi lupa buat review. Bulan Oktober ni mungkin ada banyak review untuk movie Indonesia dengan Bollywood sebab panggung wayang dah aktif balik dah. Tak terkejar nak tengok sebab release dekat cinema ada, release dekat streaming platform pun rancak. 

3. Keywords


Keywords ada yang baru nampaknya sebab bulan September ada update pasal pengalaman jadi live audience Terpaling Juara. Ada lagi dua entry pasal Terpaling Juara ni tapi tak sempat nak update. Bab ambil gambar sampai storage phone penuh kemain laju tapi bab nak update malasnya ya rabbi. 

4. Audience


Lepas 3, 4 bulan dok resah mana audience Indonesia pergi dari carta, bulan September dia datang balik ambil tempat kedua. Kalau ikutkan memang wajar lah sebab banyak movie review filem Indonesia juga. Tapi Singapore pulak hilang dari top 10 padahal dulu yang ketiga atau keempat je tempat dia. Well, that's life kan, you gain some but you lose some. Orang bertuah je dapat semua benda. 

Anyway, terima kasih kepada pengunjung baru dan lama, terima kasih datang beri sokongan, komen dan views. Selamat menempuh Oktober yang penuh dengan tragedi dan momen angker sempena Halloween. Take care and stay safe everyone :)

6 comments

  1. Kalau banyak hari cuti dan long weekend, lagilah menyumbang pada kejatuhan PV, kan.

    ReplyDelete
  2. Semoga terus sukses Farhana. PV blogger menerima saingan dari tiktok sama. haha

    ReplyDelete
  3. Semoga terus sukses Farhana.. Kak Sha dah ke laut dalam buat blog performance nie.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. tahniah!
    proud of u krn still aktif blogging. akak da ke laut. kerja semakin byk. tak nyempat nak blogwalking pon. dok draft jer, but tak publish ha ha ha ha...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.