Winter Camp Treasure 2021

Sunday 24 July 2022


Director : N/A
Writer : N/A
Cast : Choi Hyunsuk (Leader), Park Jihoon (Leader), Kim Junkyu, Kanemoto Yoshinori, Takata Mashiho, Hamada Asahi, Watanabe Haruto, Park Jeongwoo, Bang Yedam, Yoon Jaehyuk, Kim Doyoung, So Junghwan
Production Company : YG Entertainment
Distributor : : YG Entertainment
Genre : Variety Show
Running Episodes : 1 special episode (44:57 minutes)
Release Date : 4 March 2022
Video : 


Lepas Summer Camp pada anniversary debut Treasure, kali ni YG Entertainment release pula Winter Camp Treasure 2021, bertempat di Everland. Di awal episod Treasure akan reveal siapa partner mereka sepanjang satu malam di sana. Masing-masing tak tahu siapa yang akan jadi partner sebab staff evaluate berdasarkan quiz yang Treasure jawab mengenai musim sejuk. 

Semua pair boleh kata baru lah sebab kalau selalunya bila kena suruh pilih partner mesti Jaehyuk-Asahi, Junkyu-Haruto, Jeongwoo-Junghwan, Yoshi-Mashiho tapi kali ni ditetapkan. 


Jihoon – Junkyu : sebab Jihoon nak sangat bawa Junkyu keluar jalan-jalan
Asahi – Yoshi : sebab Yoshi nak tengok Asahi pakai winter jacket
Jeongwoo – Yedam : sebab makanan musim sejuk diorang ialah Bungeoppang
Haruto – Junghwan : sebab Haruto kata Junghwan comel macam polar bear
Jaehyuk – Mashiho : sebab diorang berdua nak bina snowman dan main salji
Hyunsuk – Doyoung : sebab Hyunsuk dengan Doyoung nak pergi winter trip sama-sama

Sama macam Summer Camp, Treasure akan main permainan dengan partner masing-masing. Game pertama ialah Treasure Signal di mana mereka berdua perlu pegang sehelai kertas tanpa dirosakkan oleh pihak lawan. Kumpulan yang bertahan sehingga ke hujung permainan akan dianggaps ebagai pemenang. 


‘Nobody expects that team to win. They did well.’- Jaehyuk

Game kedua ialah Treasure’s Avatar Squeaky Game bila seorang ahli akan tutup mata untuk pukul pihak lawan sementara seorang lagi akan bagi arahan. Kelakar tengok game ni sebab susah nak agak siapa boleh menang. Nak kata kena ada kekuatan pun tak, kena ada kebijaksanaan pun tak. Bergantung pada nasib je banyak. 

Untuk game Treasure Winter Battle pula Treasure akan dibahagikan kepada dua kumpulan sama ada Team Offense atau Team Defense. Team Defense kena hantar wakil untuk jaga sebakul makanan dengan mata tertutup. Team Offense akan menyerang dengan mencuri makanan secara senyap tapi sekiranya wakil Team Defense berjaya tembak sasaran, mereka perlu balik ke garisan mula dan menyerang balik. 


Habis main game dan berjaya kumpul syiling emas, semua ahli Treasure dapat masuk ke Everland tapi sebelum main attractions dekat situ, diorang kena pergi shopping dulu. Pilih item yang matching dengan partner. Happy betul Junkyu dapat headband anak ayam, tak berhenti dia main. 

Tak tahu lah kenapa Treasure suka main dekat amusement park, semua happy dapat terbang dekat atas tu kecuali Jaehyuk dengan Yedam. Asahi tak ada perasaan langsung padahal orang lain dah menjerit sakan. Itupun Haruto nak ride lagi sekali. 

Comel tengok Haruto dengan Junghwan sebab jarang kena pair sekali. Masa Haruto takut makanan dekat café tu pedas, baby cow yang tolong rasa dulu sebelum bagi dia makan. Happy betul Jeongwoo dapat main semua attractions dekat situ sampai menari ski ski sebelum main. Roller coaster diorang naik tu scary sebab tinggi dia 30 meter tapi sebab Treasure naik tengah malam jadi tak nampak sebab kabus tebal. Jeongwoo terkejut bila ada air dekat pipi sebab dia ingat air liur member terpercik padahal wap air. 


Sebelum balik Treasure kena bagi kata ucapan dan ringkasan untuk Winter Camp. Semua happy dengan partner masing-masing sebab ada chemistry yang bagus. Even Jihoon dengan Junkyu selalu bergaduh tapi ada juga masa diorang sekepala. Haruto dengan Junghwan jarang lepak sekali pun boleh have fun. Untuk Winter Camp ni YG guna soundtrack BFF – Treasure, lagu ciptaan Hyunsuk sendiri untuk Treasure. Sesuai lah dengan tema Winter Camp diorang. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

1 comment

  1. Eh..baru tahu ada show winter camp treasure ni. Menarik gak show dari YG Entertainment ni.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.