Cannes 2022 Fashion Files | Pooja Hedge

Tuesday 12 July 2022


Mungkin ramai yang tak kenal sangat dengan pelakon baru, Pooja Hedge. Dia debut pada tahun 2019 dalam filem Super 30 dengan Hrithik Roshan tapi screentime dia pun pendek sangat untuk orang cam siapa dia. Tahun ni Pooja dapat jemputan ke Cannes untuk tayangan perdana filem Top Gun: Maverick dan menjadi duta minuman berakohol jenama Godawan.

“I’ve not come (to the Cannes Film Festival) with a brand, but I’ve come with brand India. I’ve come (here) as a representative. It’s an honour for me to be very honest to come (here) as an Indian actor celebrating Indian cinema.”- Pooja Hedge 

Malang untuk Pooja dan stylist team dia bila luggage yang penuh dengan makeup, barang kemas dan beberapa helai pakaian hilang di lapangan terbang. Hilang pun outfit dia sepanjang di Cannes tetap menarik perhatian. 

1. Floral Trail


Pooja buat penampilan dengan satu set sleeveless dress berwarna putih sebagai warna asas dan corak bunga yang sarat dengan gabungan warna biru pekat dan juga coklat kayu. Menariknya dress dari butik Honayda ini datang dengan cape panjang menggunakan motif corak yang sama. 

Makeup yang sederhana dengan highlight pada kawasan mata dan bibir, menggunakan anting-anting berbentuk bulat berwarna emas rekaan Suhani Parekh dari butik Misho dan juga pointed heels berwarna biru dari Louboutin sebagai pelengkap gaya feminin di French Rivera. 

2. Fur Havana


Outfit dari butik Geyanna Youness antara yang menarik perhatian ramai di Cannes sebab cantik dengan hujanan bulu pelepah pada bahagian bawah gaun ala Disney princess berwarna pink pastel. Bahagian dada dibikin ala korset dengan hiasan manik berwarna putih sebagai penyeri.

Untuk hairstyle, Pooja keep it simple with low ponytail dengan belahan tengah yang disisir rapi. anting-anting berjurai jadi pilihan untuk karpet merah tayangan perdana filem Top Gun: Maverick. Masa Pooja naik tangga untuk bergambar sebelum masuk ke cinema tu cantik terletak je dress dia. Muka dia lah jenis manis ayu bila dipandang. Memang sesuai sangat lah warna pink pastel ni dengan skin tone dia. 

3. Yellow Stripe


Pooja nampak bergaya dan funky dalam persalinan berwarna kuning dan bertemakan harimau dari butik Roberto Cavalli. Sleeveless mini dress dengan belahan di bahagian tengah mungkin nampak biasa tapi yang menjadikan outfit tu unik dan menonjol bukan hanya pada warna, malah tali pinggang hitam yang bersaiz lebar dan penuh dengan corak harimau juga juntaian rantai berwarna emas dan silver. 

Blazer bermotifkan belang harimau dipadankan bersama stilettoes berwarna hitam dari Santoni dan juga shade berwarna coklat tembaga dari Sestini. Love that hairstyle and natural makeup look on Pooja. She looks exotic! 

4. Sunshine Orange


For casual outfit, Pooja mengenakan hugging dress yang menyerlahkan bentuk badan yang ramping dan tinggi lampai. Bahagian dada ada details seolah reben bersaiz besar. Pointed heels dengan reben kecil di bahagian belakang. Again, I suka dengan hairstyle dia walaupun ringkas sebab Pooja nampak cantik dan feminin dengan gaya rambut ikal. 

5. Abstract Joy


Pooja memilih set blazer bermotifkan abstrak bersaiz kecil hasil kombinasi warna hijau teal metalik, pink, biru gelap dan juga putih malap. Bahagian dalam menggunakan bralette dan seluar pendek dengan motif corak yang sama. Padanan serba ringkas ni sesuai untuk Pooja kelihatan bergaya dan selesa dalam sesi interview sebagai duta Godawan. 

Dengan aksesori cincin pelbagai corak dan heels yang sama dengan pakaian sebelumnya dan hairstyle lepas bebas, Pooja nampak berseri dan menawan. 

6. Beige Gypsy


Pakaian terakhir sebelum berangkat pulang ke India adalah jumpsuit berwarna kuning air yang dipadankan bersama poncho dari butik Tarun Tahiliani. Jumpsuit bertemakan gypsy ni my most fav look dari Pooja Hedge mungkin sebab ada ciri etnik yang tersendiri. Pooja kenakan makeup tipis dan rambut yang dibiarkan mengurai panjang tanpa sebarang aksesori. She looks young and free spirit. 

Walaupun duration Pooja tak lama dekat Cannes tapi yang pastinya red carpet debut dia tarik perhatian ramai. I wish she choose to wear something related with her heritage macam sari atau lehenga cantik. Maybe next year? ;)

3 comments

  1. saya pun tak kenal. tak pernah tengok filem dia berlakon. cantiknya, air muka dia lembut je

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.