Summer Camp Treasure 2021

Sunday 24 July 2022

Director : N/A

Writer : N/A

Cast : Choi Hyunsuk (Leader), Park Jihoon (Leader), Kim Junkyu, Kanemoto Yoshinori, Takata Mashiho, Hamada Asahi, Watanabe Haruto, Park Jeongwoo, Bang Yedam, Yoon Jaehyuk, Kim Doyoung, So Junghwan

Production Company : YG Entertainment

Distributor : YG Entertainment

Genre : Variety Show

Running Episodes : 1 special episode (1 hour 7 minutes)

Release Date : 2021

Teaser:  


Sama macam iKON yang ada season’s greetings khas untuk fans, Treasure pun muncul dengan Treasure Summer Camp 2021 untuk Teumes. YG Entertainment bawa Treasure buat summer camp di kawasan Gapyeong yang penuh dengan kawasan bukit-bukau dan sungai yang jernih. Memandangkan ni summer camp pertama Treasure jadi semua ahli kena buat orientasi. 

Dalam sesi orientasi ni Treasure akan main permainan Blooming Rose tapi Hyunsuk dikecualikan sebab kaki dia injured. Round pertama Jeongwoo jadi catcher kemudiannya Mashiho sebab dia tak pandai main. Memandangkan dia geram kena jadi catcher, Mashiho letak syarat semua orang kena buat 3 pose – comel, cantik dan seksi. Sesiapa yang gagal akan ditangkap sebagai tawanan. 

Permainan kedua ialah Frozen and Melt tapi tak faham sangat game ni macam mana. Bila tak faham, layan je lah tengok Treasure happy main sebab Jaehyuk melebar sangat senyum tu. Lama jugak lah Treasure main sampai 5 pusingan baru habis sebab masing-masing dah penat. 

Lepas main game, Treasure kena suruh pasang khemah ikut manual yang staff sediakan. Sebab pasang khemah masa ni Jihoon tahu kelemahan dia sampai pergi bagitahu Na PD dalam The Idol Ramyeonators Episod 8 tu. Padahal Jihoon tu pengakap masa dekat sekolah dulu tapi tetap jugak gagal. Khemah dekat Korea memang jenis fancy ke? Kemain banyak nau bentuknya. 

‘Guys, stop! It’s always better not to follow someone else’s recipe. We better take a path that has never been taken.’ – Jaehyuk

Bab berfalsafah bagi dekat Jekjek lah dan filosofi yang sama juga dia pernah cakap dalam Treasure Map Season 1 Episod 15 cuma bezanya kali ni semua ahli Treasure ikut falsafah dia. Dan kerana ayat falsafah Jekjek, Treasure dapat setup khemah sama macam manual tu. Semua bekerjasama sampai khemah siap lepastu berehat dengan teh o ais. 

Disebabkan semua dah bekerja keras untuk setup khemah, Treasure dapat free time dengan beriadah di kawasan tersebut. Iksan Boys main lompat tali sebab nak tambah ketinggian diorang. Haruto dengan Asahi main badminton. Mashiho, Hyunsuk, Yedam, Doyoung dengan Yoshi main air dalam swimming pool sementara Jihoon dengan Jaehyuk pergi berjalan di kawasan hilir sungai. Cantik betul kawasan tu, memang sesuai lah untuk de-stress. 

Junkyu awalnya duduk relaks tapi baby cow ajak dia main tangkap bola tapi Junkyu main cara dia lah. Berdiri setempat untuk tangkap bola walhal baby cow dah berlari dari pelbagai arah. Comel tengok Haruto dengan Asahi main badminton walaupun Haruto menjerit panas sebab matahari tegak atas kepala. Comel jugak tengok Asahi ikat tali kasut Haruto. Bagus betul Asahi jaga adik walaupun adik dah tinggi galah tetap manjakan dia. 

Lepas penat main, Treasure bahagikan tugas beli bahan untuk memasak dengan sediakan peralatan untuk barbecue. Bila semua bahan dah settle, ada group grill daging, ada yang masak ramyeon. Sementara tunggu air mendidih tu Junkyu mengusik Haruto dengan gaya ang~! Sebab tengok part ni dekat TikTok lah tak sabar nak tengok Treasure Summer Camp lol. 

Untuk aktiviti malam Treasure buat persembahan sama ada individua tau berkumpulan. Habis persembahan ada sesi campfire. Season’s Greetings YG memang guna konsep macam tu je ek. Kalau bab menangis dah tahu dah siapa yang banjir dulu tapi Junkyu, Doyoung dengan Asahi memang susah nak tengok diorang menangis. Sweet tengok surat dari mak Junkyu sebab dia kata dia happy ada anak macam Junkyu dan nak Junkyu jadi anak dia pada kelahiran akan datang. 

‘Letting you go as a trainee, I was really worried. But I believe that you would do great. I can say it was a good decision. You must be facing many physical and mental hardships but you always tell me to take care of myself. My good boy, Jeongwoo. Thankfully, you are loved by many TREASURE MAKER. I hope you will always stay humble and do your best as Jeongwoo of TREASURE. Once the covid situation ends, as one of the TREASURE MAKER, I will shout TREASURE’s name with lighstick in my hand, seeing you perform on stage as soon as possible. Be confident, be positive and healthy and enjoy what you do. Miss you so much, son.’ – Jeongwoo’s mother

Untuk Treasure Summer Camp 2021 ni, staff bukan setakat pakai kamera biasa untuk rakam malah guna drone juga untuk ambil shot upper view. Tapi tak banyak sangat pun footage dari drone mungkin sebab kawasan tu ada banyak pokok kot. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10



1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.