Sarapan Pagi Dengan Beryl's Granola Bar

Wednesday 13 July 2022


Selalunya kalau makan malam heavy macam nasi goreng ataupun nasi berlauk, pagi tu perut mesti penuh lagi tapi berbunyi jugak. Taknak masuk angin kena lah makan something yang ringan seringan granola bar ni. Nak pula kalau masa tu dah pukul 10 pagi, ada berapa jam je lagi nak masuk lunch time. 

Ingredients : 

Crunchy Oat (Oat, Almond, Honey, Butter, Vanilla Flavour & Cinnamon Powder), Rice Cereal, Raisin, Cashew Nut, Glucose Syrup, Sugar, Pumpkin Seed, Puffed Rice, Coconut Chunks, Vegetable Fat (Palm Oil), Dextrose, Whole Milk Powder, Emulsifier (Sunflower Lecithin E322). May Contain Traces Of Other Nuts.


Granola bar ni ada puffed rice dengan kekacang lain tapi tak banyak pun sebab 35g tu penuh dengan puffed rice tu je. Harga untuk satu granola bar perisi asli  jenama Beryl's ni RM2.40 tapi kalau beli dekat kedai, mungkin ada perubahan harga lah. 

Sebelum ni kalau makan granola dari jenama lain, ada rasa manis kacang dengan buah kering je tapi yang granola bar dari Beryl's ni manis sangat padahal perisa asli. Kalau perisa asli dah manis leting, imagine granola bar coated with white chocolate. Cukup la sekali je makan sebab tekak loya makan benda manis. Menggagau cari air haha

6 comments

  1. Kalau manis sangat memang tak bestlah..

    ReplyDelete
  2. manis-manis ni kalau nak hiking ke, workout ke boleh la. kalau tak nanti letih gula naik

    ReplyDelete
  3. nampak sedap, ingredient pun banyak kekacang.

    ReplyDelete
  4. manis tu jadi loya sebab agaknya banyak gula tiruan, kan.

    ReplyDelete
  5. Nampak sedap dah. Tp kalau manis leting, takut plak nak cuba.

    ReplyDelete
  6. baguslah kalau kurang suka makan benda yang manis...sangat tidak baik untuk kesihatan

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.