Sembang Orang Terasa....

Saturday 2 July 2022

Seram bila managing partner panggil masuk bilik mesyuarat lepastu dia tanya ada sesiapa nak confess kesalahan sendiri? Jam otak sebab tak ada buat salah apa pun. I pandang sebelah, dia pun pandang orang sebelah. I pandang orang depan, dia pun pandang orang sebelah. Hmmm lama meeting ni....

Dah semua diam sebab tak tahu nak cakap apa, managing partner pun keluarkan kotak dan metal case letak atas meja. Rupanya dia nak bagi hadiah jam tangan sebagai tanda penghargaan dekat staff yang banyak bantu lawyers dan chambering students. Mehhhh... buat cuak je.

Dia kata ada yang berbeza saiz dan design sebab ini je yang ada dekat store masa tu. Kalau nak berebut atau guna method apa untuk bagi tu terpulang pada semua yang ada dalam bilik tu. Hmmm kalau dah macam tu gaya, terpaksa lah redho sebab dua orang staff baru kat depan dah excited terlebih. Rasa tak syok dengan cara bagi tu dah satu hal dah, nak kena berebut ni bukan style I lah dari kecik. Mak suruh masuk pertandingan rebut gula-gula pun I ambil segenggam lepastu keluar. Kalau I nak I beli sendiri, kalau tak dapat beli then it's not for me lah kan? Why bother gituhhhh

My mom pernah cakap nak tengok sifat orang macam mana, letak dua benda dekat depan dia, tengok dia pilih yang mana. Sama lah dengan situasi ni. Patutnya yang baru masuk tu bagi laluan dekat senior pilih dulu. Dah la baru masuk tapi pelahap nak hadiah terpaling cantik sampai sambar tak pandang kiri kanan dah. Semenjak dua menjak ni memang tak berkenan betul dengan perangai generasi baru ni. Bila kita tegur cakap kita bitter tapi bila tak tegur makin biadap jadinya. Haihhhhh

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.