Minum Petang di Frost n Bites, One Utama

Wednesday 13 July 2022

 

Mingggu lepas jalan-jalan dekat One Utama sebab nak cari hadiah untuk ibu mengandung. Sebelum mencari tu nak makan dekat Seoul Garden dulu sebab dah lama tak makan daging kopi dia. Kebetulan ternampak ada kiosk baru - Frost n Bites. Rasa teringin nak makan sebab ada ice cream waffle dekat situ. 


Ada lebih 16 perisa aiskrim dekat Frost n Bites ni - Dark Chocolate, Baby Blue, Hazelnut Chocolate, Hazelnut Coffee, Mint Chocolate, Strawberry Yogurt, Wildberry Yogurt, Passionfruit Sorbet, Bubble Gum, Cookies N Cream, Almond Caramel, Almond Chocolate, Peanut Butter, Mango Yogurt, Vanilla . Nak cuba semua perisa tapi mata dah terkunci dekat Mint Chocolate hehe. 

Selain aiskrim gelato, ada juga aiskrim batang ataupun kon. Tapi tak tanya lah pulak harga berapa sebab staff dia pun dah tak menang tangan dekat kaunter tu. Tak berhenti orang datang tapi tak lah sampai kena beratur. Dekat kiosk ni pun ada ruang untuk makan yang selesa. Sementara menunggu tu boleh lah duduk dulu. 



Ada juga pelbagai jenis kek dengan harga RM17.90. Saiz dia kecil untuk harga yang mahal macam tu tapi kek dia pun bukan perisa yang biasa. Maybe worth it for some people or may be not. Kitorang order Brussels waffle sebab menu ni ciptaan Frost n Bites sendiri. Waffle nipis tu ada dua scoop aiskrim pilihan lepastu ada white choc sauce dengan taburan kacang dan marshmellow. 


Harga untuk sepinggan Brussels waffle ni RM17.90 tak termasuk service charge dengan SST lah. Ada pilihan croffle dengan waffle biasa juga tapi I dah pernah rasa croffle dekat Madam Croffle, MyTown sebelum ni so kita try menu baru la pulak kan? 


Masa makan waffle ni menangis jugak lah sebab kena brain freeze, sesuai lah dengan nama dia tu Frost n Bites. Brussles waffle tu sedap sebab crunchy, makan panas-panas gu dengan aiskrim choc mint yang sejuk. Dia jadi tak syok bila rasa mint choc tu macam ubat gigi so jangan lah ambil perisa ni kalau tak suka sebab dia tak pandai buat choc mint. Dia letak choc sikit je. Nasib baik lah scoop kedua I mintak Hazelnut Chocolate so tak lah rasa macam baru lepas gosok gigi hewhew

4 comments

  1. Nampak menarik, dia tak ada cawangan kat JB ek? Memang potonglah kalau ada rasa ubat gigi kat situ, hihi.

    ReplyDelete
  2. kalau berdating dengan anak dara confirm makanan jenis ginilah jadi pilihan dia..

    ReplyDelete
  3. nampak sedappppp, haih manala nak mencari mint choc tgh malam ni hahhaha

    ReplyDelete
  4. Nampak menarik. Tak pernah cuba lagi aiskrim ni.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.