GrabFood Year in Cravings 2021

Thursday 30 December 2021

Tengah belek IGstory weekend lepas ternampak pulak story Ms Fisah update pasal GrabFood Year on Cravings 2021 ni. Rasanya sebelum ni tak pernah wujud lagi rumusan ni. Ikut style Spotify Wrapped lettew. 


Daah tengok orang lain buat, kita pun nak jugak lah walaupun selalu tumpang FoodPanda orang lain bila nak order makanan haha. Tak susah pun nak cari sebab rumusan ni dekat bahagian home apps Grab. 


So according to GrabFood I akan menggedik craving pada hari Rabu petang. I assume petang lah sebabnya Ram Reza Muhammad Oasis kan ada free lunch every Monday until Thursday. Takkan lah dah dapat makan free, nak craving lagi kan. Haaa gitu kau promote firm sendiri. 

Berbalik kepada hari mengidam tu entahlah kenapa jatuh pada hari Rabu, nak kata ada promosi pun tak jugak. Misteri betul. Kalau bab ambil masa sampai 22 minit tu tak payah cerita lah konflik dalaman antara perut dan otak. Perkara biasa dah tu. 


Tak tahu lah kenapa KFC paling atas sekali sebab rasa macam takde lah selalu sangat order KFC tahun ni hahaha. Mungkin sebab setiap kali nak order lunch untuk hari Jumaat, tumpang GrabFood orang lain kot. 


Restoran Ali, Muthu dan Ah Hock nombor dua tapi makanan terpaling banyak order dapat dekat Nasi Goreng Ali pulak. Surprisingly satu office team Nasi Goreng Ali hahaha memang yang ni je menu yang dijamin sedap dan tak berubah rasa dia. Tak pasti lah dekat franchise lain tapi dekat Ali, Muthu dan Ah Hock, Oasis Square Ara Damansara memang rasa dia sedap. 

Setiap kali buntu nak makan apa dan nak makan yang sedap mesti pilih Nasi Goreng Ali. Terima kasih Nasi Goreng Ali sebab selalu menggembirakan perut kami satu office :)


Dan berdasarkan rumusan ni juga dapatlah disimpulkan bahawa seketul Pana tergolong dalam skuad pencinta daging. Konon je azam 2021 nak berjinak dengan makanan vegan sudahnya kelaut bersama diet yang tak pernah berjaya tu. Takpe takpe, azam tahun 2022 ada ruang kosong lagi haha

Korang dah try ke tengok rumusan GrabFood ni? Share lah kat sini korang skuad apa :P

2 comments

  1. bagus juga grab buat mcm ni...tahu lah brp lama kita tenung skrin sebelum decide nak makan apa....

    ReplyDelete
  2. seriously smua hujung jari ja kan skrg ni

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.