Blog Performance November 2021

Thursday 2 December 2021


Macam tak percaya dah masuk bulan Disember. I bukan orang yang tak tahu buat apa tahu-tahu dah hujung tahun haaaa sebab tahun ni adalah tahun dok pulun. Pulun kerja, pulun update blog sebab nak cecah target jumlah entry. My blog masih lagi ada beberapa masalah ekorang Google demam sejak Ogos 2021. Kalau ada nampak template berubah lah, sana-sini berterabur tu harap memahami. 

1) PV


Bulan November haruslah lebih baik dari bulan Oktober sebab masalah pageviews undetectable tu dah kembali stabil tapi tak mampu nak cecah 6k sehari macam sebelum ni jadinya bulanan pun affected jugak lah so bulan November tak lah tinggi sangat dan tak lah rendah sangat. Nasib baik Adsense naik balik bulan ni. 

Untuk all time stats, dah boleh bau dah nak cecah 2 juta tu tapi tercapai ke tak bulan terakhir ni entah, tak pasti, takut nak cakap haha. Mungkin dapat, mungkin tak. 

2. Posts
Entry Movie Review Sa Balik Baju banyak menyumbang kepada pageviews bulan November sebab movie tu jadi viral since jalan cerita dia menarik dan unik. Memandangkan B.I keluar album baru, album review dia pun sentiasa di Popular Posts bulan November. Entry Warung Wak 3 tu mungkin sebab Syuk Sahar hahaha

3. Keywords


Terkejut jugak lah tengok keywords untuk bulan November sebab tak pernah lagi dapat setinggi tu sampai cecah 31. Mungkin lepas ni I kena lebih rajin buat list movie sebab lagi memudahkan untuk orang cari selain dari update reviews ye dak?

4. Audience

Audience untuk bulan November tak jauh beza pun dengan Oktober dan kebanyakannya pun guna android mobile ataupun IOS untuk buka blog ni. Since I update guna desktop ataupun laptop, I macam tak ada hati lagi nak adjust ikut selera mobile reader ni. So kalau ada gambar terkeluar dari skrin tu minta ampun la ek. 

5. Bilangan Entri


Hujung bulan haritu gigih jugak lah update sampai dapat 60 entry. Padan muka diri sendiri lah sebab masa cuti panjang haritu main game sampai sakit tangan pastu mula lah mood ke laut dalam. Nasib baik ada event dengan press release muncul di saat akhir haha. Bulan Disember ni memang sah lah akan kalahkan bilangan entri tahun 2020 sebab beza lagi 3 entri je untuk update. 

So far total entry dalam blog ni ada 2,224 entri. Tak tahu lah nak aim banyak mana tapi memang terpaksa kekalkan lah KPI 60 entry sebulan ni sebab blog ni dah kena ban dekat Facebook dengan Instagram haihhhh

Anyway thanks untuk yang sentiasa datang berkunjung atau membalas kunjungan. Kunjungan dan komen anda sentiasa dihargai. Be safe and take extra care :)

7 comments

  1. blog kite pun pernah kena banned dengan fb dan ig, masa tu sebab ada letak disqus

    ReplyDelete
  2. wah tahniah. huhu. kita nak capai pageviews sebanyak tu 500 pun tak sampai lagi huhu. mungkin kena byk menulis lagi kot

    ReplyDelete
  3. Tahniah boleh publish sampai 60 entri sebulan

    ReplyDelete
  4. sikit lagi nak capai 2 juta. kena usaha gigih sikit bulan ni insyallah boleh. goodluck :)

    ReplyDelete
  5. Wah sangat rajin update blog. Pageviews pun padu.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.