Happy Birthday Bangchik!

Sunday 12 December 2021


Bulan lepas lagi dah plan nak celebrate birthday adik dekat Sabak Bernam sebab dah lama tak jumpa sejak dia start praktikal. Kebetulan masa birthday dia tu ada public holiday untuk Birthday Sultan Selangor so boleh lah dia cuti jugak. 

Ngam pulak minggu tu dia habis kuarantin lepas kena covid dekat tempat kerja. Bila tanya nak hadiah apa, dia kata tak tahu nak apa. Bila tanya nak kek apa, kata nak Secret Recipe. Bila tanya nak flavor apa, dia tak tahu nak flavor apa. Nak selamat supaya kek tu habis better ambik Chocolate Indulgence sebab semua outlet Secret Recipe pun ada flavor tu. 

Malangnya bila sampai dekat franchise Sungai Besar, semua whole cake dah kena tempah dah. Tinggal dua je lagi tapi bukan flavor yang kitorang nak. Dia kata boleh je ambil slice cakes gabungkan jadi whole cake tapi mahal sikit lah. Memandangkan ramai ada selera tersendiri, kitorang pilih Chocolate Indulgence, Burnt Cheesecake, Red Velvet dengan White Chocolate Macadamia. Total semua jadi RM130 padahal whole cake RM80 je. 

Lepastu pergi kedai kek sebelah sebab nak beli cake decorations. Asalnya nak beli tag Happy Birthday dengan lilin je tapi ternampak benda lain pulak. Banyak set belon dengan coklat ataupun bouquet dekat sebelah kiri kedai. Belek punya belek harga dia not bad lah, so ambik je beli sekali sebab bajet untuk hadiah ada banyak lagi haha



Tu lah bentuk kek gabung sana sini dari Secret Recipe. Nampak merepek sikit lah sebab tak boleh tulis ucapan dekat bahagian atas tapi lantak lah asalkan semua happy makan. Tak sangka budak kecik ni dah besar tinggi kemain. Dulu masa kecik kemain sikit-sikit nangis, sikit-sikit nak berdukung sebab antibodi dia lemah so tak boleh kena panas sikit dah demam, tak boleh sejuk sikit dah demam. Bila dah besar alhamdulillah tak risau dah. Semoga sentiasa sihat dan dilindungi Allah. Love youuuu

1 comment

  1. Happy Belated birthday BangChik.. semoga diberikan kesihatan yang baik dan sentiasa dalam rahmat Allah.. Aamiin..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.