Throwback Thursday | Farewell Asis

Thursday 11 February 2021

Everytime menyembang dengan Asis mesti dia cerita pasal wife dengan family dia jauuuuuh di Sandakan, Sabah. Setahun sekali je dia balik masa Hari Raya Aidilfitri itupun sekejap je lah dapat ambil cuti. Tak syok lah cerita dia kalau balik sekejap je and the rest of the year just contact via phone call or video call. 


Majlis farewell ni kitorang buat untuk menghargai Asis selama berada di firm Ram Reza & Muhammad sebagai Account Admin untuk Real Estate Department. Happy sangat bila tahu Asis dapat kerja dengan government but actually rasa happy sebab dia boleh transfer ke Sabah. Dia selalu cakap tempat kita ni tertukar sebab dia bukannya ada Degree yang relate dengan bahagian Account pun meanwhile I have Degree in Finance apply untuk position exec hshshs

Walaupun dalam setahun lebih dekat Ram Reza & Muhammad ni dan jarang berjumpa dalam sebulan tu sekali dua je sebab department dia dekat building lain tapi banyak jugak lah benda yang kitorang sembang. Banyak benda jugak belajar dari dia dan banyak kali jugak bekerja sama-sama. One thing we have in common and instantly clicked haruslah sebab boleh berkurapak Sabah. 

M : Ui, main buyuk pula kau ni!
A : Ui, kau urang Sabah ka?!
M : Ndak lah, belajar seja di Sabah
A : Uinaaa ada kawan pula sini




Majlis ni kitorang buat waktu Maghrib sebab Asis bernazar untuk puasa selama 2 bulan kalau dia dapat kerja dekat Jabatan Penerangan Malaysia cawangan Sandakan. Since dia request nak nasi berlauk, Alia order Nasi Bukhara as main dish. Nasi dia memang sedap tapi kalau makan sorang tambah pula time buka puasa memang boleh muntah balik. Banyak sangat! 


Sebab tak nak nampak meja kosong sangat kitorang topup desserts pelbagai jenis jugak lah. Ada puding caramel, donut pelbagai flavors dari J&Co., butter cake dengan sagu gula melaka warna-warni. 




Majlis farewell ni sekejap je sebab dah malam kan, memasing pun nak balik lah. Even Asis pun nak pergi ke airport pula selepas tu. Punya la kelam-kabut sampai lupa nak bergambar ramai-ramai for the last time. Gambar candid cenggini je la ada pun untuk disimpan. 


One special traits Asis ni kalau dia duduk dalam kelompok yang ramai dia akan bawak keluar cerita yang kelakar supaya orang terhibur. So kalau ada dia memang gelak je lah cerita dia. Sekarang ni bila meeting ke majlis ke agak terasa lah kosong dekat situ. 

'Okay urmmm sehingga pada hari ini, saya telah berkhidmat di Ram Reza & Muhammad selama 2 tahun 11 hari. Saya bersyukur sebab sejujurnyalah apa yang saya nak cakap, ini adalah first time saya bekerja dengan company yang ada boss Melayu. Sebelum ni saya banyak bekerja dengan boss Chinese, kalau dia maki tu memang dia maki sungguh-sungguh. Kalau dekat sini nak marah tu masih berlapik, bermadah sebab tu saya rasa bersyukur sangat sebab Ram Reza & Muhammad to me is the best company untuk saya setakat ni. Stress kerja tu dimana-mana tempat pun ada. 

Jadi terima kasih kepada Encik Hisham, Encik Bo. Encik Bo ni boleh saya katakan orang yang bawa saya masuk ke sini. Encik Hisham banyak bagi saya tunjuk ajar walaupun saya ada banyak pengalaman kerja di tempat lain tapi di sini lagi banyak yang saya dapat. Encik Fendy yang banyak membantu saya dan rakan-rakan yang lain. Ana, tak payah cakap lah...yang pasti dia dah takde geng nak cakap Sabah dah lepas ni. Akhir kata, saya bersyukur sangat-sangat dan sangat berterima kasih. Terima kasih Encik Hisham.'

Earlier I said Asis rush nak ke airport malam tu kan? Sadly, flight dia delay sebab PKP so Air Asia akan start terbang balik pada bulan Februari sedangkan Asis lapor diri 18 Januari 2021. Nasib baik 24hb tu ada flight ke Sabah walaupun kena beli tiket baru. Alhamdulillah dah selamat sampai ke Sabah dan dah start bertugas sebagai orang gomen haha

Well Asis if you read this, stay safe, be a great leader for your family and insya-Allah soon for your small family or maybe satu team Arsenal haha. 

2 comments

  1. Alhamdulillah, yg penting dia dah boleh dekat dgn keluarga :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. Akhirnya dapat juga dia duduk dekat dengan keluarga.. Tak mudah bila berjauhan ni..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.