Blog Performance November 2019

Tuesday 3 December 2019

I nak start dengan ayat tak sangka dah nak masuk tahun 2020 but pffttt how lame...



Makin nak hujung tahun ni makin busy dekat office maka makin malas lah nak update sebab balik rumah dah lemau dah. Habis je solat Isyak terus nak tidur. Nak reach 60 post pun tak mampu dah bulan ni. 

1. PV


Bulan November flat je momentum blog ni walaupun ada terpacak tinggi dekat tengah tu entah kenapa punca dia. Since stats ni tak dapat nak check macam Google so kita abaikan je la anggap je rezeki terpijak sebab membantu stats all time cecah target bulan November. 


Bulan Oktober target nak dapat 625k and dah cecah 631k. Hopefully bulan terakhir ni boleh dapat 650k pulak. Kalau tak dapat kita redho je sebab tak tahu dah nak fikir entri menarik untuk naikkan traffic. 

2.Post


Post bulan lepas paling sikit pun cecah ratus tapi bulan ni jatuh sikit and mostly post lama-lama yang naik balik macam Bak Hang Ataupun Baq Hang dengan DR : Girlfriend Aku Dari Neraka. Yang lain tu dah selalu nampak dekat popular post so tak heran sangat.


Tak banyak beza pun dengan all time popular post bulan Oktober cuma kedudukan dua post dekat bawah tu je yang berubah. Bulan Oktober, lirik lagu tu dekat second last, bulan November ni dia dah hujung tanduk dah. Mungkin bulan Disember ada entri baru masuk pulak. 

3. Keywords


Dekat Fashion Files I did mentioned pasal ada keywords appeared dekat blog ni pasal fashion kan? Bulan November nampak bervariasi lah keywords ni nak dibandingkan dengan sebelum ni. Ada pasal fashion, makanan, lirik lagu, info and movie. 

Sembang pasal keyword info ni, bulan lepas ada dapat email tanya tentang tampal gigi dekat Bangsar. Happy sangat sebab I jarang dapat feedback dari pembaca so bila my post dapat bantu orang I feel awwww 


Oh bulan lepas ada yang cari review movie Chhichhore bila movie tu dah masuk Netflix. Kinda happy lah sebab movie tu tak ramai yang tengok sebab pelakon baru tapi jalan cerita dia best! 

4) Bilangan Entri


Sama macam bulan Oktober, bulan lepas pun tak mampu nak cecag target padahal dah plan banyak entri nak up. Plan nak update tu banyak cuma masa tu tak jumpa dekat mana. Bulan November mampu pulun 36 je. 

Since I'm still on track untuk beat entri tahun lepas, bulan ni kena pulun 40 entri lah nampaknya. Patutnya boleh settle dah bulan November tapi itulah kita hanya perancang yang bakal gagal hshshshs

16 comments

  1. tak sertakan subangan trafik paling banyak

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Tahniah Hana! Semoga sukses capai Disember target pulak. ^^

    ReplyDelete
  4. wahh..rajin buat target untuk hit entri ya..kalau akk tak mampu nak buat sampai 30 enri ni dik sebulan..anyway, good luck!

    ReplyDelete
  5. Tahniah ok juga tu mg lebih brjaya bulan disember

    ReplyDelete
  6. banyak entri tu dapat tulis..kalau sis lagi sendu

    ReplyDelete
  7. banyaklah jugak...blog ammi lagi sendu.
    kadang-kadang malas. kadang-kadang idea ilek. kadang-kadang kebizian tahap apa ntah kat ofis ni.

    ReplyDelete
  8. huih tinggi, entry sampai 300 lebih, akak nk lepaskan 200 tu pun kadang malas hehehhe...

    ReplyDelete
  9. Chayook.. Chayook.. Mesti boleh capai target punya..

    ReplyDelete
  10. tahniah, fana.
    ni dikira dah sukses dah as blogger, dik.
    akak ni yg semakin sendu.
    hi hi hi tak kuasa nak update performance ha ha ha ha :)

    ReplyDelete
  11. Kira ok lah ni FJ. Blog kak ana jatuh merundum sejak google update hari tu. Huhu

    ReplyDelete
  12. Semoga terus berjaya dalam dunia blogging,Kak Farhana.

    ReplyDelete
  13. "kita hanya perancang yang bakal gagal".. let me join! hahahaha.

    tahniah kak panaaa for the performance and bilangan entri 36 mantopp! :D

    ReplyDelete
  14. Kalau blog guna template mobileview , pv akan lebih naik lagi..btw tahniah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.