Brunch di IKEA Mutiara Damansara

Thursday 19 January 2023

 

Kalau pergi IKEA memang suka amalkan konsep brunch sebab dah tahu dah mesti tak boleh decide nak makan apa lepastu pulun ambik sampai 3 tray. Masa bayar tu dah siap beli bekas untuk tapau sebab dah tahu dah makan tak pernah habis pun. Self-reminder, lepas ni kena bawak bekas tapau dari rumah sebab bazir betul beli RM3 untuk pack leftover. 

Berbalik kepada tujuan asal entri, nak sembang pasal raw salmon salad sebenarnya sebab tak pernah lagi nampak menu ni. Mungkin ada la before this tapi bukan menu tetap pun sebab baru kali ni nampak menu ni. 


'Amboi ana, sejak dapat bonus ni kemain pandai makan salmon' 

Correction, correction, correction.... I dah pernah try makan raw salmon dekat outlet sushi terkenal tu tapi salmon dia hanyir so I assume semua salmon macam tu. Try dekat Seoul Garden pun tak berjaya menaikkan selera. So macam mana boleh suka makan salmon? Masa pergi event tahun lepas ada salmon tartare. Saja try makan satu je tup tup jatuh cinta sebab salmon dia segar. Bila makan tu mencair dalam mulut. Pergi event lain, dapat breakfast dan lunch dengan raw salmon jugak. It's like destiny because the universe wants you to love salmon gituhhhhhh. 


Sama juga dengan raw salmon salad di IKEA ni. Dalam menu ni ada raw salmon, salad segar, potongan lemon dan juga sos mustard. Dekat salmon tu ada rosemary but for me kalau tak ada sos mustard dengan rosemary lagi sedap. Lepas perah limau tu makan dengan salad dah ngam dah rasa dia. Happy betul dapat makan menu ni di IKEA sebelum shopping. It just perfect for brunch. Pastu minum kopi o ahhhh screams perfection! 

Harga sepinggan, RM12 kalau tak silap. Tapi kalau silap pun, harga dia dekat range situ lah. Menu yang I rasa rugi bayar, croissant sebab tak crispy macam dekat Starbucks. Rasa croissant IKEA sama dengan croissant LOTUS, macam makan bun kosong. Sosej IKEA nampak cantik tapi outer layer dia macam rasa plastik sebab tebal sangat. Almond chocolate cake pun a big no. Rasa dia macam roti hancur ada badam bersalut coklat tawar. Seksa jugak lah nak habiskan. Patutnya finishing kena makan menu yang sedap tapi mehhhh. But that's just me, untuk orang lain mungkin happy. 

2 comments

  1. tak tau pun IKEA ada menu macam ni. Akak tak reti makan raw salmon. Selalu yang dah grill je

    ReplyDelete
  2. Not bad kan salmon tu 😊

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.