‘NEXT TO NEELOFA’ SELAMI SUKA DUKA FIGURA-FIGURA WANITA DISEGANI RAMAI

Tuesday 11 October 2022

Tiada rancangan bual bicara yang mampu mendalami isi hati figura-figura terbesar tanah air kecuali ‘Next to Neelofa’. Rancangan talk show bernaratifkan perbincangan mahupun perbualan yang merangkumi aspek-aspek kehidupan kini kembali dengan musim kedua yang berpaksikan ‘deep conversation’ bersama tetamu-tetamu undangan personaliti terkenal.

Isu-isu yang bakal dikupas menerusi musim kedua ‘Next To Neelofa’ menunjukkan sisi-sisi para figura yang jarang dipaparkan kepada khalayak ramai kerana ada di antara mereka dikenali menjalani kehidupan privasi yang ketat terutamanya dengan ahli keluarga mereka.

Jelitawan ini akan menyelami kisah-kisah yang belum terungkai secara umum termasuk tragedi serta konflik yang sedang atau telah dihadapi barisan tetamu undangannya untuk dijadikan perkongsian demi para penonton Astro.

Neelofa turut akan berbual bicara mengenai dunia baharunya, dunia keibuan atau motherhood dengan tetamu jemputan sambil berkongsi ilmu dalam mendidik anak-anak serta nasihat dalam menguatkan bahtera perkahwinan.

Antara tetamu undangan musim kedua adalah penyanyi dan pelakon tersohor negara, Ziana Zain. Episod yang memaparkannya akan merungkai suka duka perkahwinan penyanyi tersebut bersama bekas suaminya. Bermula dengan permulaan percintaan mereka sehingga ke saat-saat mendugakan bersama keluarga termasuk masalah kehamilannya serta diagnosis anaknya dengan attention deficit hyperactivity disorder (ADHD).

Malah dia turut berkongsikan kisah perkahwinannya di mana diri penyanyi tersebut menyimpan masalah rumahtangga daripada kedua ibu bapanya sehingga dia berkongsi keputusan untuk bercerai daripada suaminya dengan mereka.

Manakala pelakon dan pengacara popular, Datin Lisa Surihani turut berkongsi kisah bibit percintaannya dengan Datuk Yusry Abdul Halim serta pembabitan awalnya dalam industri lakonan menerusi salah satu episod ‘Next To Neelofa’. Selain daripada itu, Datin Lisa turut berkongsi kisah perjuangan bapa yang dikasihi berhadapan dengan kanser. Pelakon tersebut meluahkan keperitan bagaimana dia sekeluarga mengharungi saat-saat sedih ketika bapanya nazak dalam pertarungannya dengan penyakit tersebut. Sisi-sisi emosi ini bakal membuatkan para penonton terbuka mata dan hati dengan menatap momen yang dipenuhi dengan tangisan Datin Lisa.  

Mira Filzah pula akan berkongsi pengalaman melahirkan anak pertamanya dan kehidupan baharu sebagai seorang ibu. Malah pelakon cantik ini turut berkongsi kisah percintaannya dengan suami, Wan Emir Astar yang dikenalinya menerusi laman media sosial Instagram.

Ibu Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohammed turut diundang untuk berkongsi kisahnya sebagai seorang ibu tunggal pada awal kehidupannya dan bagaimana dia mendidik serta membesarkan anak-anaknya tanpa kehadiran seorang bapa. Dia turut berkongsi kisah zaman kanak-kanak Neelofa dan bagaimana dirinya mendapat nama manjanya Lofa, yang berasal dari perkataan Love. Antara tetamu-tetamu undangan yang turut membuat penampilan menerusi musim kedua ‘Next To Neelofa’ adalah Diana Amir, Puteri Sarah, Tya Arrifin dan Ustazah Oki.

Saksikan musim kedua ‘Next To Neelofa’ bermula pada 22 Oktober 2022 pada setiap hari Sabtu pada jam 10 malam di saluran Astro RIA. Untuk pilihan lebih fleksibel, strim melalui platform On Demand menerusi Astro Box dan aplikasi Astro GO. Dapatkan Pek Premium 1 untuk penjimatan hebat dengan hanya RM 99.99 sebulan untuk enam bulan pertama. Whatsapp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838 untuk menikmati rancangan ini di Astro.

KENYATAAN RASMI KETUA SALURAN ASTRO RIA, NORZEHA MOHD SALLEH

‘Next To Neelofa’ merupakan antara rancangan bual bicara Astro yang sering kali menjadi tumpuan para penonton terutamanya golongan wanita. Topik-topik kupasan selalu menyentuh hati sanubari wanita dengan topik-topik yang relevan ketika musim pertama di mana Neelofa berkongsi kisah hidupnya secara mendalam dari segi pencintaan serta kehidupan sebagai seorang wanita single yang mengorak langkah gagah dalam bidang perniagaan.

Tetapi musim kedua pula, para penonton Astro akan menjadi saksi kepada kematangan Neelofa dalam melayari kehidupan sebagai seorang isteri dan ibu. Ternyata ramai akan melihat impak secara peribadi dan juga keseluruhan personalitinya setelah melangkah ke alam yang baharu. Itulah anjakkan utama musim baharu ini yang bakal ditonjolkan kelak.

Tetamu-tetamu undangan kali ini sememangnya bakal memberi inspirasi dan aspirasi kepada mereka yang menonton. Dari luaran, ramai mempunyai perspektif am mengenai kehidupan barisan personaliti musim kedua ini walaupun realitinya adalah jauh berbeza.

Namun ‘Next To Neelofa’ memberikan figura-figura yang diundang platform yang selesa dan selamat untuk mereka berkongsikan perjalanan kehidupan mereka sebenar di sebalik mitos atau persepsi umum yang sering mengaburi realiti mereka.

Neelofa ternyata mampu mengemudi topik-topik yang sukar seperti penceraian, konflik rumahtangga dan kehilangan orang tersayang. Menerusi kelapan-lapan epsiod musim kedua, ramai akan sedar betapa terbukanya rakan-rakan personaliti terhadapnya dengan menunjukkan sisi-sisi mereka yang jarang ditampilkan di khalayak ramai.

Kami merasakan amat teruja kerana diberi kepercayaan dan peluang untuk meneruskan rancangan bual bicara ini dengan melihat impak positif yang telah dibawakan menerusi musim pertama. Pihak Astro sentiasa ingin membawa kandungan-kandungan yang bukan sahaja menghiburkan pada mata kasar tetapi membawa kesan yang mendalam pada minda dan hati para penonton.

Setiap kali kami menghasilkan rancangan-rancangan seperti ‘Next To Neelofa’, sudah pastinya kami bertanyakan kepada diri kami sendiri: ‘Apakah kesan perkongsian episod-episod yang ada, atau bagaimana topik kupasan mampu mengubah pemikiran serta hati mereka yang menonton ke arah kebaikan?’

Oleh itu, di sebalik pembikinan setiap episod rancangan bual bicara ini, kami saratkan dengan pelbagai iktibar dan ilmu untuk dikongsikan bersama. Kami berharap mesej-mesej yang ada dapat disampaikan dengan setulusnya kepada semua penonton Astro.”

2 comments

  1. rancangan yg bagus. cuma akak x dpt nak tonton. x langgan astro ria.
    kita dpt inspirasi dari mereka. moreover, jemputannya semua wanita yg berhijab.
    yg berhijrah menjadi wanita islam yg lebih baik, kan.
    kita perlu tonton demi sedikit ilmu yg boleh baiki diri kita, kan Fana.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.