Galeri Seni Artists' Corner, The Curve Mutiara Damansara

Thursday 20 October 2022

 

Lepas jalan-jalan dekat Nyum Nyum Fest kitorang mencari restoran yang syok untuk lunch lepastu ternampak kedai baru di tingkat atas, Tingkat 1. Tak pasti lah kalau sebelum ni dah ada tapi kitorang yang tak perasan. 

Sebab nampak lukisan dia banyak yang cantik dekat display, laju sangat kaki melangkah masuk sebab nak cuci mata dekat sini. Sejak masuk angka 3 ni mula tertarik pula dengan karya seni. Nak hasilkan sendiri entah bila padahal dah beli watercolour dengan pallet dah tapi biar je berhabuk dalam storage. Mungkin tahun 2023 ni sebab dah boleh buat draft 'Azam 2023' dah.  









Dekat dalam galeri seni ni ada banyak sangat jenis lukisan, ada lukisan abstrak, lukisan pensil, panorama, bermotifkan bangunan bersejarah, batik ataupun flora. Lukisan yang besar-besar tu semua I mampu tengok sajo sebab tak mampu lah nak membelinya. Selain lukisan ada juga merchandise macam t-shirt atau ukiran kayu macam ni...


... dan juga fridge magnet lukisan dengan harga yang I mampu bayar, like finally! Idk I feel like I wanna buy something here so I just pick something nice from this section. Bila tengah ralit dok belek tu ternampak pula lukisan bersaiz A5 ni ada banyak juga gambar menarik hasil karya pelukis bernama Khalid. 


And I ended up buying 3 of them sebab ada discount hshshshs. I beli 3 jenis lukisan bersubjekkan pokok. Nak beli lukisan bunga tapi warna yang dia guna untuk lukis pokok tu lagi menarik dan menyerlah. 


Happy betul dekat galeri ni boleh guna QRpay ataupun debit sebab sekarang dah malas nak withdraw cash. Malas nak beratur dekat ATM pun satu hal juga lepastu bertambah malas kalau dapat baki dalam bentuk syiling. Berat purse jadinya. Cashless senang, boleh bayar exact amount tanpa perlu penat tunggu cashier pulangkan baki atau kena argue pasal duit kecil. 

Anyway galeri Artists' Corner di The Curve Mutiara Damansara ni buka setiap hari dari jam 10 pagi sampai 10 malam so feel free to visit. I belek Facebook diorang ternampak event bersama pelukis utama - Wan, Alfian, Khalid dan 20 orang pelukis tempatan yang lain. Nampak meriah sangat sebab ada sebanyak 200 lukisan dipamerkan di area concierge The Curve. 

I need to work hard so I can buy any of their paintings here sebab ada yang memikat hati. Kalau nak cari lukisan untuk rumah atau pejabat, try la belek dekat sini sebagai tanda sokongan kepada pelukis tempatan :)

1 comment

  1. Tengok dari perkongsian Farhana ini pun da tergodamata.. Kalau pergi, mau rambang mata..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.