Aina's Graduation Day | Ketam Manis Seafood, Cyberjaya

Tuesday 13 April 2021

Apa kita buat bila chambee nak keluar? 

Kita CELEBRATE!

K k gurau je. Bulan lepas our managing partner ajak lunch dekat Restoran Ketam Manis Seafood, Cyberjaya sebab nak celebrate graduation day Aina since bulan Mac adalah bulan terakhir dia chambering dekat Messrs Ram Reza & Muhammad branch PJ. 

Kebetulan pula bulan Mac ada banyak news baik untuk corporate department sebab menang dua kes besar. Alang-alang dah banyak news best, kita kumpulkan sekali untuk makan sedap sikit lah dekat tempat baru. 



Actually restoran Ketam Manis Seafood ni kepunyaan one of our client dan antara yang terkesan sebab PKP so kitorang datang untuk cheer them up. Restoran ni dah buka sejak 6 tahun lepas dan semua seafood yang ada dekat restoran ni dapat stok dari Sabah. Semua fresh dan sedap. 


Restoran ni ada dua tingkat dan tingkat atas macam private room, sesuai lah untuk corporate event atau family gathering sebab pakej dining datang dengan karaoke set. Since kitorang nak have fun celebrating, book la tingkat atas sebab En. Hisham dah pesan nak dengar suara-suara emas menyanyi. 


Dalam bilik ni boleh muat 5 atau 6 meja bulat kalau disusun rapat tapi sebab kitorang tak ramai pun tengahari tu dalam 3 buah meja disusun jarak-jarak supaya semua selesa. Lagipun makanan agak banyak sampai penuh. Nak ambik gambar pun kena berdiri.


Untuk meraikan hari graduasi Aina, set lunch ada ketam masak pedas, ikan siakap masak asam, honey lemon chicken, tofu, udang butter, salted egg squid, shark fin soup dengan brokoli cendawan goreng. Ni pertama kali makan ikan siakap masak asam sebab selalunya masak stim ataupun 3 rasa je. Masak asam ni tak syok dekat hidung sebab bau dia agak kuat tapi bila makan dengan nasi panas-panas boleh bertambah nasi tu.









Salted Egg Squid dia paling laku keras, toleh dua kali dah habis licin dah kena makan. Patutnya tolak honey lemon chicken pastu buat sotong ni dua pinggan baru ngam pergi dia haha. Sementara tunggu ketibaan VIP dari Mahkamah Rayuan tu kitorang dah curi-curi makan sikit sotong ni. Satu sebab lapar, satu lagi sebab bau dia wangi sangat. Tak tahannnnn!

Hectic chedule - sebelum makan pun discuss pasal kes


'Kak Ana, I belajar peribahasa ni dekat sekolah dulu. I ingat lagi sampai sekarang. Bila lapar semua lemak!'

'Hah? Apa benda tu?'

'Bila kita lapar semua rasa sedap.'

'Kau sekolah mana ni Aina? Siapa ajar peribahasa tu?'

'Ada lah peribahasa tu.'

'Kau Google sekarang, nak tengok wujud ke tak.'

I dah buat poll dekat Twitter dengan IG, ramai yang tak tahu peribahasa ni. Kalau korang pernah dengar, kabo dekat komen bawah kita tengok berapa ramai geng Aina. 

Since VIP dari court lambat sikit nak sampai, En. Hisham tukar tentatif untuk short briefing then ucapan Aina lepastu makan. Since I tak record ucapan Aina then I tak ingat dah. Lagipun kitorang plan nak buat farewell party on 31st March. Tapi hmmmm tak sangka pulak kena pergi training haha

Muka fresh dari Mahkamah Rayuan. 

Around 1.30 petang semua dah ada so En. Hisham jemput semua yang selalu layan karok pergi ke depan. Ramai rupanya yang excited jumpa set karaoke lepas dah lama terperap dekat office.  




Dalam semua orang tengah berlumba nak karok, I toleh belakang nampak Alia tengah makan ketam... As expected sebab dekat masa company trip dulu dia jugak yang enjoy makan ketam padahal orang lain dah layan teh tarik. 


Dah kenyang makan, dah puas karok haruslah habiskan masa dengan bergambar. I really think they should create more Instgrammable section dekat ruang atas ni sebab lighting dah cantik tapi backdrop kosong je. 




Nasib u lah Izani kena ambik 50 keping gambar kak Nora....

Forgot to mention, wifi dekat restoran Ketam Manis ni laju jugak and their customer service best sangat. Mungkin sebab our client tapi tengok gaya and ada jugak baca previous status memang service dekat sini bagus and friendly. Even social media diorang pun aktif jugak. 


Bab payment pun memudahkan sangat sebab boleh bayar guna debit ataupun e-wallet. Restoran Ketam Manis ni selang dua buah kedai je dari Taco Bell yang baru bukak haritu. Masa kitorang pergi ni diorang tengah busy untuk opening event. Rasanya tak lama nanti makin sesak la kot tempat ni gara-gara Taco Bell. Bab parking la a bit tough dekat area ni. Lain dari tu semuanya okay. 

Anyway untuk Aina, congrats dah habis chambering dekat Ram Reza & Muhammad and good luck jadi beauty blogger. Ada rezeki kita lepak sembang pasal movies! 

3 comments

  1. Meriahnyaa makanan! Nak nak ketam tu, menggoda betul hahaha

    ReplyDelete
  2. apa la nasib tgk smua makanan mengoda hahah

    ReplyDelete
  3. Tak pernah dengar peribahasa tu.. hahaha.. conform ke ada..
    Tahniah untuk Aina..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.