Happy Birthday En. Fendy!

Thursday 22 April 2021

Masuk je bulan April, bila bukak personal calendar atas meja dah nampak En. Fendy tulis birthday dia besar-besar supaya tak lupa since tahun lepas kitorang tak celebrate pun gara-gara first PKP. Tahun ni bila check schedule masing-masing, 9hb tu free, terus lock tarikh untuk celebrate. 

Lock tarikh untuk order kek dari bakery ni juga sebab nak merasa kek yang sedap ni kena book 2 atau 3 hari sebelum. Lotus Biscoff Cheesecake ni memang laku keras lah cerita dia, sedap sangat bila makan masa sejuk. Happy sangat bila dia melt dalam mulut fuhhh!


Masa birthday celebration En Fendy tu, boleh pulak kena selsema beberapa jam sebelum majlis. Sudahnya duduk dekat luar je, taknak bercampur dengan colleagues. Masa makan pun ambil sikit je lepastu makan dekat pantry. Dah la selsema, batuk pulak tu. Buatnya time makan terbatuk, mehhhh potong mood nak makan. Kebetulan masa tu jugak client nak datang pickup document so busy lah siapkan apa yang patut. Sempat nyanyi lagu Happy Birthday je masa tu lepastu busy balik. 


Untuk birthday party ni kitorang tak nak order banyak sangat makanan macam sebelum ni. Takut penuh meja sampai kena agihkan untuk bawa balik. So dah pesan awal-awal kalau boleh share order je. Untuk main course, order soto ayam, ada yang bawa Aglio Olio, birthday cake for dessert then Tropicana Twister untuk drinks. 


Soto ni pun banyak lebih padahal dah kurangkan kuantiti dari jumlah yang datang. Yang tak bestnya lauk dia sikit tapi suhun goreng melimpah kalah nasi impit dia. Nasib baik sedap. Boleh la kalau nak repeat lagi lepas ni. Masa dah habis makan tu tiba-tiba dapat call yang wife En Fendy nak hantar sandwich dari Garsa Kitchen dengan kek Chocolate Nuts. 

Dalam packaging box kek tu ada terselit ucapan sweet untuk En. Fendy. Sebagai geng kepochi dekat office tu, ramai la yang tunggu En. Fendy baca special wish dari wife dia. Btw kek tu sedap sangat sebab penuh dengan kacang. Sebab batuk, kita makan satu slice je lah bagi hilang kempunan. 

Actually kitorang plan nak belikan hadiah untuk En. Fendy tapi memasing busy sampai tak sempat nak pergi usha apa yang best. Cadangnya nak beli tie tapi tak sempatttt! Dah la badan tak sihat, lepastu banyak yang plan tak jadi. Tak bestnya rasa. Next year la kot gamaknya hahaha 

Btw, happy belated birthday En. Fendy, thanks for being such a cool boss/HOD/kawan bergosip dekat office. God bless youuuu! Pagi!!! 

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.