Lirik Lagu | Mencari Cinta - NOAH ft Bunga Citra Lestari

Wednesday 28 April 2021

Lepas tengok video konsert Bunga tahun 2017 berduet dengan Ariel rasa macam syok pulak diorang menyanyi sama-sama sebab suara diorang ngam. Lagipun diorang di bawah satu label so tak mustahil lah ada peluang bekerja bersama. Diorang pun rapat jugak dari dulu. 

Masa album debut Peterpan keluar dulu, Ariel cipta lagu Menghapus Jejakmu tapi tak dimasukkan dalam album tu so manager dia offer kepada Bunga tapi ditolak sebab tak kenal siapa pencipta lagu. So Ariel masukkan dalam album Hari Yang Cerah (2007). Tahun lepas ada pulak versi duet dengan BCL. 

Lagu Mencari Cinta ni dalam album Keterkaitan Keterikatan (2019) tapi tak dipromosikan sangat sebab tahun tu Bunga tengah berkabung. Lepas Covid reda baru diorang start push lagu ni dan keluarkan MV. Dah la lagu dia best, MV pun sweet sangat.

 


LIRIK LAGU MENCARI CINTA

Penyanyi : NOAH ft BCL

Komposer : Lukman Hakim

Lirik : Nazril Irham, Mohammad Istiqamah Djamad

Studio : Musica Studio's 


 Aku mencari cinta

Di tempat yang tidak biasa

Tepat di antara luka

Dan kesunyian tak mereda


Telah ku temukan dia

Memelukku dalam sepinya

Dan ku mencintainya

Dalam ruang yang telah terbatas


Hanya senandung jiwa

Hanya rasa yang seluruhnya

Aku mencintainya

Menjaganya dalam rahasia


Oooo... Oooo...

Cinta ini menutup mataku

Menggenggam nafasku

Membelengguku

Katakan padaku ini tak benar


Tinggalkan aku cinta

Meski luka kian merebak

Meski duri merajam

Bunga itu tetap mengembang

Oooo... Oooo...


Cinta ini memeluk jiwaku

Menggenggam nafasku

Membelengguku

Katakan padaku ini tak benar

Oooo... Oooo...


Cinta ini mendekap tubuhku

Katakan hatiku

Katakan itu

Katakan padaku ini tak benar


Aku mencari cinta...

Aku mencari cinta...

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.