Found Love At Starbucks

Monday 23 March 2020

Before this memang jarang nak pergi ke Starbucks sebab tak jumpa flavor yang ngam. Pernah je try Iced Caramel Macchiato yang diorang recommend dekat Twitter sampai viral but hmmm tak kena dengan tekak. 

Since dah lama tak pergi Starbucks tambah pulak bila geng office semuanya kaki Starbucks dah sudah kita pun terjebak sekali padahal dah malas nak layan Starbucks. 

Masa tu clueless jugak nak order apa. Kalau setakat nak mocha, baik pergi beli Nescafe Mocha dekat Family Mart sebelah tu haa. 

But then ternampak barista choices. Ada ternampak Mocha Praline Frappucino dalam list so without doubt and hesitation I pilih flavor tu lah campur dengan choc chip . Cost me around RM18.90 tak silap. 


Kali ni tak salah pilihan dah sebab sedapppppppp!

Mocha tu dah memang sedap sebab kopi campur choc then campur choc chip untuk tambah rasa crunchy. Praline pulak shot of syrup hazelnut. My fav craze for now. 


Tak kisah pun kalau mahal sebab gabungan mocha, choc chip dengan hazelnut memang terbaik lah. Tapi kalau jumpa yang lagi murah dari ni, I definitely would go for it lah. Aje gila nak labur RM19 untuk satu cup kebahagiaan. For now, limitkan sebulan sekali je sebab banyak kalori weiiiii

4 comments

  1. Yang banyak kalori ni memang kita kena limitkan. Kalau tak, asyik nak minum je🤣.

    ReplyDelete
  2. hahaaaa... tiap kali ke starbuck mmg ingat kenangan lucu, bebelit lidah training menyebut nama kopi,
    tapi bila sampai kat counter, main tunjuk je, nahh kan senang 😜😜😜

    ReplyDelete
  3. Macam kena try je. Semalam on call dengan adik selama 1 jam sebab cerita pasal starbuck. Kakaka

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.