Tuesday, 24 March 2020

Day 6 Quarantine : KWSP Acc 2

Monday Blues....

I tak suka kalau mimpi boss sebab dah tahu dah mesti malang nasib hari tu.... and this is not the first time.

Just like what I thought it would be, nama semedang kena petik so I've been busy buat eposter untuk company but I just make a cincai one using Word je. Taip sana sini, tempek itu ini and it's done. 

Done tak bermakna kena approve ya.

Lepastu kena edit balik sementara tunggu perutusan khas PM jam 1 tengahari.

Image

So it's official we can withdraw RM500 per month starting 1st April 2020. Cadangan ni pernah diutarakan oleh DS Najib seminggu sebelum lockdown. For someone whom desperate and have some saving dalam akaun 2 kira lucky lah dapat bawa keluar. RM500 cukup la nak beli makanan kalau tak kena sawan. 

But for unlucky people, yang kerja tak ada caruman KWSP like B40 tu they might end up starving. Sebab gov belum keluarkan apa-apa inisiatif untuk bantu rakyat sepanjang lockdown. But lucky for them sebab kerajaan negeri akan bantu, jutawan pun dah start menderma and mesej untuk membantu pun dah banyak yang keluar. 

Thanks to PTPTN automatically stop pembayaran balik pinjaman sepanjang 3 bulan nanti sebagai langkah membantu belia. KWSP bukan bantuan dari kerajaan ye sebab tu duit caruman kita ahhhaaa :')

Image

Funny thing is hashtag #KitaJagaKita ni budak Twitter wujudkan bila Kerajaan Perikatan Nasional gagal masa announce RMO haritu tapi kelakar pulak kerajaan yang beria guna. Hey gov, you guys not included in 'Kita'. That includes you Azmin Ali and your sick attention seeker family and kaki tayang sana sini kemewahan dari duit rakyat. 

Anyway I cannot login my KWSP since yesterday. Mungkin server down sebab semua pun nak login nak check balance. For now, I'm lucky enough boleh keluarkan RM500 untuk makan. But after that, Idk what will happen. 

If things slowly turns to worst, I nak balik Sabak by hook or by crook. 

Tapi mungkin kena u-turn dekat roadblock. T.T

4 comments:

  1. Waahhh~ dapat la sebulan rm500 beli brg dapo. Kalo yg lain tak cukup tu. hati2 pana. ^^

    ReplyDelete
  2. kalau tak salah ptptn umum pula tangguh sampai 6 bulan :)

    ReplyDelete
  3. bole la apply start april nanti

    ReplyDelete
  4. Nama :: Fitri Reza
    Email :: Fitrireza72@gmail.com
    Whatsapp :: +6285775967323
    Negara :: Indonesia



    Nama saya Fitri Reza dari Indonesia, saya pernah mengalami kesulitan keuangan yang sangat sulit di masa lalu dan saya telah ditipu oleh pemberi pinjaman palsu yang mengambil dari saya dan tidak pernah benar-benar memberi saya pinjaman, sampai baru-baru ini ketika saya mendengar tentang perusahaan (FEMI OTEDOLA LOAN FIRM), yang memberikan pinjaman nyata dan sah, setelah berpikir serius saya sampai pada kesimpulan dan mengajukan pinjaman, setelah beberapa langkah, saya menyelesaikan proses dan saya menerima pesan dari perusahaan bahwa saya pinjaman telah ditransfer, pertama saya berpikir itu adalah lelucon dan saya lari ke ATM dan saya memeriksa dan mengetahui bahwa itu benar dan saya bersumpah untuk membagikan ini kepada semua orang bahwa FEMI OTEDOLA LOAN FIRM adalah nyata dan mereka memiliki bukti untuk saya bahwa memang ada perusahaan pinjaman yang sah dan jujur di luar Indonesia. jika Anda saat ini menghadapi masalah keuangan dan Anda ingin perusahaan pinjaman yang dapat dipercaya membantu Anda, hubungi FEMI OTEDOLA LOAN FIRM hari ini dan dapatkan pinjaman dengan cepat ..

    Kontak
    Perusahaan :: FEMI OTEDOLA LOAN FIRM
    Email :: Femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Whatsapp :: +1 (469) 464-5833
    Whatsapp :: +1 (806) 395-2203

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.