Day 12 Quarantine : Duck Quack Quack!

Sunday 29 March 2020

Sejak PM umumkan Pakej Ransangan Ekonomi kemain ramai artis yang memekak minta bantuan dimulai dengan Black yang suka flex kemewahan dia tiba-tiba nak bantuan. Bila ramai yang bash, dia kata nak bantuan kepada crew belakang tabir. Entah ye entah tidak. 

Tak lama lepastu Shuaib pula mengada nak bantuan khusus sambil flex gambar Vellfire hitam dia berbagpackkan LV. Yo boy, kau menang MLM dapat berpuluh ribu dengan business madu dan boba tea, takkan tak mampu nak sara hidup selama RMO kot? 

Tapi paling terkilan bila Vivi Duck berkomen dengan kawan T20 dia complaint pasal B40 akan bertambah kaya lepas dapat bantuan kerajaan. Which is absurd to the max. Girl, it just a one-off aid for survival kot. Kau dah kenapa? 

Image
Image

Image

Image

Image

Kau baru je haritu flex kekayaan kau shopping dekat Korea and now you're complaining? Kitorang B40 ni tak sempat nak flex pun. 

Lagi terkejut bila dia la antara yang terawal buat crowdfunding dan bagi bantuan kepada frontliners tapi rupanya tak ikhlas pun nak menolong. Damnnnn quack quack where is your empathy? 

Tapi lepas kes PA kesayangan dia, Iman resign sebab stress kerja dengan dia sampai keguguran then kes dia pandang pregnant women yang bekerja sebagai lemah dan suka MC, dah memang tahu dah dia punya empathy level ni zero. Ingatkan dah berubah, rupanya dia minta maaf cuma untuk tak jatuhkan jualan je. 

Lepsyukri berperangai bagus menghulurkan bantuan tanpa complaint itu ini. Dia punya mengadu penat je tak menang tangan kesana sini dia bagi bantuan. 

Masa situasi sesak macam ni la baru kita nampak yang T20 ni flex kemewahan tapi saving nan hado nak cover untuk 6 bulan. Artis dan influencers yang orang beria dok sanjung dan support ni lah yang lupa diri dan pentingkan periuk sendiri. 

Image

Image



Tapi bukan semua artis lah sebab yang perangai macam ni tak ramai cuma cukup untuk mencacatkan imej artis Malaysia yang dah memang sedia sendu. Haaa lepas habis RMO ni menggagau la korang mintak orang support artis local. Mana maunya kome

7 comments

  1. impressed dgn korean artist.

    ReplyDelete
  2. tak minat artis sendu yg acah kaya kat social media ni dan sori tak minat jenama itik. boikot je.

    ReplyDelete
  3. Tak nak baca tapi terbaca jugak. haha. Geram yakmat. Terserlahlah betapa kekayaan tidak menjadikan jiwa kaya.

    ReplyDelete
  4. Baru nampak la perangai sebenar masing-masing.

    ReplyDelete

  5. JACKPOT ynag besar hanya di AJOQQ :D
    WA : +855969190856

    ReplyDelete
  6. adoi.. tak sangka diorang nie low empathy.. sedih..

    ReplyDelete
  7. nasib tak pernah beli duck....tiberr..hahahah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.