Wednesday, 25 March 2020

Day 7 Quarantine : I'ts Been A Week

Beras dah habis.

Tapi tak sama perasaannya dengan medical staff. PPE dah habis, tenaga dah habis, burnout, emosi. Kematian dah meningkat ke angka 16. Yang dah confirm covid-19 pula dah cecah 1,624 orang. Influencer, top company, businessman and some random people dah start hulurkan bantuan. 

Image

Paling kesian Alif Syukri lah. Dia buat video dia tunjuk dia tolong orang, dia kena kecam riak dan suka menunjuk. Bila dia bantu orang diam-diam, dia kena maki manusia jahat pulak. People are sick. 

Sekarang dah berkuatkuasa tempoh berkurung sepenuhnya untuk sebelah malam. Semua kedai, ATM, petrol station cuma buka belah siang dari jam 6 pagi sampai 7 malam. Better that way lah, senang kerja polis dan askar untuk berkawal. 

Kalau kedai buka sebelah malam, ada la nanti buat alasan nak pergi beli barang. Lagi risiko untuk polis dan askar kalau penat berjaga. Dah ada kes polis meninggal sebab penat bekerja during RMO. Semua pun penat. Stress satu hal kena asak sana sini. What else can we do though. T.T

2 comments:

  1. Ni dah tambah lagi PKP sampai 14hb siannya semua frontliner kita.... rakyat malaysia jangan la degil lagi ya

    ReplyDelete
  2. dugaan kalini terasa beratnyaa..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.