Belang Dah Beranak

Friday 15 June 2018

Macam mana dekat title macam tu lah beritanya. Well about last month rasanya Belang dah beranak 4 ekor anak kucing - Oyen, Lembu, Kaki Tido entah tak tahu nama, Belang Junior entah tak tahu nama.


Ni kucing dekat rumah my mom so jarang-jarang jumpa sebab sebulan sekali je balik. Balik rumah tengok dah ada bulu, balik lagi sekali dah besar sikit, balik lagi dah bunting, balik kemudiannya dah beranak. Kenal macamtu je lah, ada masa bagi makan, ada masa main sekali. 


Tapi okay lah sebab Belang yang beranak sebab Belang ni antara kucing yang comel dalam beradik dia dan yang paling tabah jalani kehidupan di kala beradik dia terkena virus dan mati. Ibu dia pun dah mati baru-baru ni. Harap anak-anak Belang ni pun boleh bertahan lama lah. Dah lah comel memasing walaupun Lembu tu bertompok sana sini sebab bercampur dua genetik kucing jantan depan rumah hmmm 


Since Belang dah beranak, memang tak balik kampung lah cerita dia. Siapa pulak nak menjaga diorang anak-beranak ni. Sini bukannya ada hotel macam dekat bandar. Vet pun cuti sakan selalunya. So tahun ni beraya dekat Sabak je lah. Rumah siapa yang terbuka, kitorang terjah je. 

11 comments

  1. Ehh..dh tulis komen pastu hilang, tah dah msk box ke tak, btabahlah sis if komen aku ni dabel trabel 😁😁 slmt hari raya buat sis dan anak2 bulus. Cumil2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh blm msk komen, trus publish rupa2nya. Alamak, melalut dh aku sini... 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

      Delete
  2. atotototo comel.. ni kena namakan sempena shawal hehe..

    ReplyDelete
  3. Comelnya! Thanks lawat page saya dan follow. Saya sdh follow back. Selamat hari raya.

    ReplyDelete
  4. Comelnya anak2 Belang. Memang kalau ada pet kat umah susah nak kuar berjalan kan.

    ReplyDelete
  5. Demi kucing tak balik beraya aduhh sweet oi. Harap kucing tu kenang la budi pengorbanan tuannya tu hehe

    ReplyDelete
  6. wow meriahnya.. #ejulztakutkucing hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.