Movie Review : Game Night

Sunday 3 June 2018

Image result for game night

Director : John Francis Daley, Jonathan Goldstein
Cast : Rachel McAdams, Jason Bateman, Kyle Chandler, Jesse Plemons, Billy Magnussen, Sharon Horgan, Lamorne Morris, Kylie Bunbury, Michael C. Hall, Jeffrey Wright, Danny Huston, Chelsea Peretti.
Production Company : New Line Cinema, RatPac-Dune Entertainment, Davis Entertainment, Aggregate Films
Genre : Comedy/Crime/Thriller/Mystery
Running Time : 100 minutes
Release Date : 23 February 2018
Trailer :


Movie genre comedy berkisarkan adik beradik ni memang salah satu movie yang tak pernah bosan nak layan sebab kita boleh relate dengan life kita. Menyampah tapi sayang tapi menyampah balik. Sama la macam movie Game Night ni bila abang datang untuk show off kekayaan dia dan betapa hebat hidup dia semata nak sakitkan hati adik.

Pasangan Max dan Annie jatuh cinta pandang pertama bila masing-masing ada chemistry and dynamic dalam game night di pub. Game night ni berkumpul dengan kawan rapat and main apa saja game yang diorang nak setiap Sabtu malam. Brooke yang datang dari Europe balik menjenguk Max-Annie dan buatkan level stress naik mendadak sampai effect perancangan diorang untuk ada anak.


Since Brooke datang sengaja untuk sakitkan hati Max, Annie join Max untuk kalahkan Brooke dalam game night yang dia buat di rumah mewahnya. Game night tema menyelesaikan misteri kes FBI bertukar jadi kenyataan bila Brooke diculik tapi masing-masing tak tahu penculik yang datang tu penculik yang sebenar.

Lagi huru-hara bila penculik sebenar geng Bulgaria bercampur dengan prank dari jiran rumah sebelah Max-Annie, Gary (Jesse Plemons). Gary nak buktikan yang dia mampu buat game night yang gempak untuk join geng diorang tapi masalah belum selesai bila Brooke masih lagi dalam tahanan penculik Bulgaria. Max dan Annie mencari misteri apa hubungan Brooke dengan geng Bulgaria.

Image result for game night

Aside from Max-Annie couple, kawan-kawan dorang pun membantu juga dalam movie ni sebab perangai lebih kurang je dengan diorang. Plus plot twist Gary buat prank menjadi sangat nak pula bila ada sign ‘Don’t Trust Gary’ dekat awal movie rupanya Gary main peranan besar dalam movie ni.

Fun to watch this movie cuma ada part yang extreme sikit dekat scene Max dengan Annie belajar cara nak buang peluru dekat tangan tu dengan part penculik Bulgaria tu masuk dalam kipas pesawat. Ada scene dalam Game Night bila ketua geng Bulgaria (Michael C Hall) tangkap Brook dan lepaskan semua yang lain sebab dia nak bunuh yang bersalah je. Scene ni sama dengan previous movie dia, Dexter si psiko yang bunuh orang yang bersalah. Sebelum bunuh dia akan tunjal kepala mangsa dia like he did at Brooke. It just like walking down a memory lane watching this scene.


Game Night might not be a perfect comedy but watching it gives pleasure and entertainment tambah pula bila part diorang main game and kita pun excited nak selesaikan jugak.

1. Team Production +1, 2. Visual +0.7, 3. Audio +0.8, 4. Storyline +0.7, 5. Casting +1, 6. Genre +0.7, 7. Themes +1, 8. Editing +0.8, 9. Social Message +0.6, 10. Personal Thought +0.7 = 8/10

9 comments

  1. now i realize i've missed so many movies and there's a lot to watch. i often found new kind of movies i've never once seen on your blog. thnk you.

    ReplyDelete
  2. movie yang ni mcm best juga utk ditonton ... lama tak tengok movie ni.

    ReplyDelete
  3. tgk pelakon nyer da tau. sure genre komedi :)
    tq for sharing.
    nak inform mr.asben. suh dia cari...

    ReplyDelete
  4. Baru sedar yang diri ni dah banyak terlepas

    Erni Hasmiza

    ReplyDelete
  5. suka juga cerita genre komedi berkisarkan adik beradik. dia macam tak terlalu heavy tapi tak ada lah ringan sangat. ehh haha

    ReplyDelete
  6. Lah.. Comedy ke.. Mesti menarik..

    ReplyDelete
  7. nak prank orang tetiba diri sendiri yg kena culik. macam best ni.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.