Pintu Rezeki

Sunday 23 October 2022


Satu petang, masa tengah kunci pintu, En. Fendy tanya kenapa kotak dekat tepi tu terbalik macam tu. I cakap mungkin ada orang terbalikkan. Lebih kepada tak tahu sebenarnya tapi malas nak jawab tak tahu sebab tak ramai orang suka jawapan tak tahu. 

Bila lif sampai tingkat 7 kitorang masih lagi menyembang tentang kotak kemudian tentang pintu pejabat. Tak ramai orang tahu trick untuk buka pintu kecil tu sebab ada kunci dia tersendiri. Dan disebabkan ramai tak tahu maka tak ramai lah yang buka dan kalau dah buka pun lepastu tertutupkan, dah orang tu tak reti buka balik, dibiarkan je lah tertutup macam dalam gambar tu. 

Me : You know, boss selalu tegur I jangan biar pintu kecil ni tertutup. Mesti kena selalu buka juga sebab dia kata nanti rezeki masuk separuh je. Tapi kan En. Fendy... pintu utama kan dah ambil 3/4 ruang jadi kenapa rezeki masuk separuh je? Patutnya 1/4 je lah lagi kan tak boleh masuk? Kan? 

En. Fendy : Ya Allah iyekan je sudah lahhhhh.... Dia nak main matematik pulak aduhhhhhhhh 

1 comment

  1. Sempat lagi tanya soalan matematik.. Tapi betul juga cakap Farhana tu.. hehehe..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.