Pengalaman Main Softball Di It's a Hit! Batting Cages, One Utama!

Sunday 28 March 2021

Kalau tengok dalam drama Korea, lepas balik kerja ataupun pergi dating ada tempat untuk diorang main baseball atau softball. I said to my sister kan best kalau ada dekat sini. Stress balik kerja je pergi pukul bola. Baru la hilang geram kena hadap benda-benda yang menyakitkan hati dekat office macam orang yang tak mampu beza geram dengan makian sampai menangis mengadu sana-sini. 

Bila Izani bagitahu tangan dia lebam sebab main baseball dekat OU, rasa nak try jugak lah alang-alang semalam hujan lebat and kitorang pun malas nak balik meredah jem. Since batting cages ni dekat rooftop, ada certain area yang basah sebab terkena tempias but that's okay lah bukannya kitorang basah masa main pun. 

Rate harga nak main dekat batting cage ni agak mahal lah. RM40 untuk 15 minit dan RM75 untuk setengah jam. Alang-alang dah datang kan lebur lah RM40 untuk pengalaman selama 15 minit tu. Nasib baik dekat sini ada payment guna wave debit so tutup mata je lah masa letak kad tu. Ni kalau mak I baca entry ni confirm kena bebel hshshs

Dah settle payment dekat cashier counter, aunty tu suruh kitorang ambik topi dekat shelf tu then pergi ke batting cage number 6. Sebelum pergi tu dia bagi glove warna ungu then pesan pilih speed 40mp/h je je. By the way dekat batting cage ni ada dua jenis - softball ataupun baseball. Aunty tu kata softball senang sebab bola dia besar. 

Topi dia besar, masa main ada possibility untuk tercabut

Batting cage dia tak lah besar mana sebab dua orang je boleh masuk dalam satu masa. Dekat dalam cage tu ada satu bat dengan mesin untuk pilih speed berapa. Dekat hujung sana ada pakcik yang control semua bola sebelum dibaling oleh machine dengan speed yang player pilih. 


Dalam berpuluh bola yang dibaling tu ada la 10 bola dapat pukul itupun macam sotong je. Dulu masa sekolah pukul boleh pergi jauh tapi sekarang bila pukul I yang terpusing lebih. Nasib baik ada glove, kalau tak bat tu dah melayang pergi kepala pakcik tu. 




Masa main dekat sekolah dulu rasanya tak pakai glove so the grip lagi kemas tapi entahlah tak pasti kenapa hauk sangat main semalam. Mungkin sebab rabun, berlemak dan berkarat. Ada bola atas, middle dan bawah. Bola akandatang selari dengan tanda home plate tu. Semalam try jugak main sebelah kanan tapi macam lagi susah je. 


Tak tahu lah nak rasa apa bila dapat pukul bola sebab sakit kot bila bat hentam bola tu. Rasa lagi sakit daripada hayun kosong. Baru berapa minit main dah berpeluh macam nak gila. Tangan dah start lenguh macam angkat beras 10kg. Nasib baik ambik 15 minit je, kalau setengah jam, mungkin menjerit surrender dekat pakcik bola tu. 




All in all, we did have fun dekat It's a Hit! Batting Cages, One Utama ni. Tapi untuk datang main lagi dalam masa terdekat tu agak mustahil sebab tapak tangan kiri melecet, tapak tangan kanan pulak dah lebam. Tu belum kira keyakinan yang meluntur gara-gara tak dapat pukul banyak bola. Ada yang dapat pukul sebab nasib je pffttt. 


Dekat sini ada jugak game booths macam dekat fun fair. Baling bola boleh dapat hadiah. Beli 10 tiket RM5 lepastu baling la sampai kena. Kalau tak kena, melebur lah duit macam tu je. 


Lepas dah habis main and rest kejap dekat atas ambil angin petang lepas hujan, on the way nak keluar tu nampak dah makin ramai yang datang ke batting cage ni. Nasib baik masa kitorang main tak ada orang. Yang couple dekat batting cage hujung tu pun sampai masa dah hujung dah. Kalau tak, memang segan lah pukul tak kena. 

Next time bila tengok drama atau movie pasal baseball atau softball I akan tengok dengan rasa kagum. Pukul satu hal, nak lari complete satu padang lagi perrgghhh. Kalau Farhana remaja tengok Farhana dewasa confirm kecewa hshshs I'm sorry~~~

3 comments

  1. Tak pernah cuba lagi main baseball atau softball. Macam mencabar je nak pukul bola tu😅.

    ReplyDelete
  2. Syokkkkkk betul main softball ni. Last main 2013 harituu zaman sekolah menengah form 4. Menggamit kenangan betul hahaha

    ReplyDelete
  3. Tak pernah main soft ball.
    Bagus idea nak memukul lepas geram nih! hahahhaa
    Adeh!!! mahal nyo murah lagi golfing kat driving range

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.