Morning Coffee Di Mossarium Cafe

Sunday 28 March 2021

Semalam awal pagi dah keluar rumah sebab nak cari barang untuk deco rumah dengan kegunaan office so antara tempat yang nak pergi haruslah Kaison, Daiso, Mr. DIY dengan Parkson di One Utama. Bila pepagi dah keluar ni badan pun lemau lagi sebab Jumaat balik lambat dari office, ada banyak kerja tak settle. 

Dua kali kena pusing OU tu sebab terlepas simpang punya pasal, mata nak tak nak je bukak. Nasib baik lah tak banyak kereta, tak la teruk sangat jam. Dah dapat parking tu nak pergi ke Parkson tapi ternampak pulak cafe cantik ni. 


Sesuai dengan nama Mossarium, dalam cafe ni ada banyak sangat tanaman dan lumut yang dijaga dan dibesarkan dalam bekas kaca yang berbentuk cantik. Mossarium atau mossaria bermaksud bekas yang dipenuhi dengan lumut.





Cafe dia tak lah besar mana, boleh pilih sama ada nak duduk luar ataupun lepak dekat dalam. Of course lah pilih dekat dalam sebab udara dia fresh, sejuk, rasa tenang sangat dekat dalam ni. Dekat dalam ni boleh muat around 8 person je. 


Kalau duduk dekat kaunter boleh la tengok moss dekat dalam tu ataupun baca buku yang disediakan. 



Dekat dalam akuarium kecil ni ada banyaaaakkkkk jenis lumut yang selalu kita nampak macam Lumut Jawa, Pincushion Moss, Leptodicium, Lomariopsis linearus, Mood Moss, Baby Tooth Moss, Fontinalis, Spoon-Leaved Moss dan American Tree Moss. Mungkin ada banyak lagi jenis tapi tak tau nama hihu



Dalam ni pun ada udang hiasan dengan siput. Lama kot dok tengok diorang ni sebab comel. 



At first ingatkan ada yang artificial tapi memang semua hidup. Lembut je lumut dekat dalam bekas kaca ni. Some kind of theraphy pulak bila pegang lumut dan tumbuhan dekat sini. 


Handmade Coffee dekat sini murah je macam harga dekat Familt Mart tapi rasa dia macam Starbucks haa gitteww. Semalam pilih Iced Hazelnut Latte dengan Iced Green Tea Latte. 



Tapi yang tak bestnya tak ada pilihan saiz lah, semua cup saiz medium je. Dekat cafe ni ada juga kek yang famous macam cheesecake, red velvet ataupun chocolate tapi sebab pagi lagi so macam sebu je nak makan kek haha. 


Sebelum minum haruslah ambil gambar untuk Instagram sebab port sini yang paling cantik, lighting pun on point haha




Semalam masa upload dekat Twitter pun dah ada yang tanya dekat mana, so cafe ni dekat Level 3 dekat-dekat dengan entrance Parkson. 

2 comments

  1. Wow sgt cafe dia..tenang je tp kalau ramai skit dlm tu mesti dah sesak skit kan..prop pn dah byk kat situ hehee :)

    ReplyDelete
  2. Penuh kehijauan betul cafe ni. Mesti rasa tenang fresh je duduk dalam cafe ni kannn hihihi

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.