Office | Install Smart TV Baru

Thursday 11 March 2021

Awal bulan haritu ada hearing untuk kes client so managing partner nak pasang smart TV yang besar dekat meeting room. Plan asalnya nak TV saiz 50 inci katanya tapi dekat kedai elektronik tu ada 44 inci je. Okay la kot tak lah lari jauh sangat beza dia. 


Sebelum ni guna projektor je tapi bila Zoom meeting tak best lah sebab projektor kabur. Resolution dia pun tak gempak macam smart TV Skyworth ni - 4k resolution. Lepas dah survey yang mana berkenan, technician tu datang pasang dekat office. 


Ruang dia agak terhad lah sebab saiz dia yang besar lepastu taknak lah terlanggar dengan pintu kabinet bila buka nak ambil barang. Bracket dia pun tak boleh lah nak pergi jauh sangat sebab saiz smart TV yang besar ni. Lepas pasang tu okay lah, boleh la nak gerak sana sini ikut keselesaan yang guna. 


Dah settle pasang ada lagi satu pulak problem dengan smart TV ni. Nak connect dekat laptop problem sikit sebab cable HDMI kitorang tak panjang. So terpaksa lah letak laptop dekat kerusi bawah tu. Nampak messy sikit lah tapi sementara ada masa sebelum hearing tu, sempat lagi nak cari yang panjang. 


Bila try untuk tengok video dengan resolution 4k, memang puas hati lah cerita dia. Dekat smart TV ni ada Netflix dengan Android TV. Tekan je dekat remote tu nanti keluar lah. 

'I nak usulkan yang kita buat movie time setiap hari Isnin dari pukul 2 sampai balik.' - En. Abu

Takde maknanya nak buat movie time sebab dia pun dah tenggelam dalam timbunan file litigation dia. Entah dia ingat entah tidak movie time dia tu haha

3 comments

  1. boleh la layan youtube dan netflix sampai lebam berjemaah

    ReplyDelete
  2. Wah.. puas ini melayan cerita.. besar, gambar cantik.. tapi bila dah sebok dengan kerja entah kemana agaknya movie time tu.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. i mmg akan request friends saja la kalau nak buat kerja sambil layan series hahaah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.