Blog Performance August 2020

Wednesday 2 September 2020

Happy September everyone. 

It's my birthday tomorrow but I don't feel like celebrating since Sushant's case getting darker and deeper. Dah nampak ada keywords kes Sushant dah mula muncul so I try to update as much as I can sebab kes ni mungkin akan jadi lagi besar dan ubah sistem Bollywood. Hopefully. Pray for it. 

Baaaack to our topic. Bulan Ogos not bad lah for me. Let's see...

1. PV


Walaupun PV bulanan dah menurun, tak mencecah 30k for almost three months now, I malas nak fokus sangat dah bab tu sebab niche blog ni pun tak lah strong sangat. Dan I pun tak rasa nak tukar kepada niche lain. 

Cuma new strategy mungkin akan update pasal Btown sepenuhnya dekat blog je. Sebelum ni buat thread dekat Twitter tapi bukannya dapat apa pun. Baik update dekat blog sebab senang nak cari. Sambil mencari, sambil tekan iklan hshshs

Untuk all time PV, dah mencecah target 895k so bulan September boleh la kot cecah 920k pulak. Eikkss happynya hujung tahun nanti dah boleh celebrate sejuta PV! 

2. Posts


Rasanya post pasal L'oreal  Extraordinary Hair Oil tu naik sebab video bro bagi tips jaga rambut kot hahaha thanks bro whoever you are. Bulan Julai punya tak ada langsung review yang masuk dalam carta tapi bulan Ogos punya ada fuhhh nasib baik walaupun satu je hahaha

3. Keywords


Tengok keywords pun ada L'oreal. Telemovie review Shiba Shiba Doo pun ada je tapi PV tak naik setinggi Kisah Seram Hostel la kot. 



Btw ni antara keywords yang sempat belek kalau check harian punya. Happy sangat nampak ada yang cari movie review Khuda Haafiz sebab tadi baru nampak ada yang promote movie ni dekat group Bollywood. Movie Manikarnika pun sama. 


Since dah ada yang cari fesyen pakaian Hindi, I'll update more lah wardrobe Btown stars nanti and drop designers label dalam movie review. 

4. Audience


Reader dari India masa bulan Julai drop teruk gila but bulan lepas dah naik sikit dah. Maybe sebab dah banyak review untuk web series kot macam I mentioned dalam entri performance bulan Julai tu. Hopefully lepas ni tak hilang dari carta dah. 

5. Bilangan Entri


Bulan ni actually tersasar dari target bila asalnya nak update 80 entri tapi dapat 60 entri je. Walaupun dekat situ 63 tapi sebenarnya 60 je sebab haritu tukar settine timezone KL so dia tarik 3 entri dari bulan lepas haha. But anyway, bulan ni kita try lah cecah 70 entri.

Dalam previous wishlist nak update lebih banyak review which I think I did sebab I berjaya update 24 entri Movie Review/Drama Review/Telemovie Review. Bulan ni kita try la tengok berapa banyak boleh shoot haha wish me luck ;)

7 comments

  1. Waahhh....henat juga tu...tahniah... akak dah 10 tahun ada blog... belum sejuta pun PV

    ReplyDelete
  2. Ohsem.. Semoga terus sukses Farhana..

    ReplyDelete
  3. all the best in dunia blogging :)
    i starts blogging from 2009 .. but i am totally mcm zero knowledge jgk hehe
    anyway.... happy belated birthday but i wished u one the same day thru ig dah kan ehehe .. have a GOOD ONE tau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no worries lah atie! I pun start tahun yang sama tapi tahun 2017 baru betul2 belajar macam mana nak naik and generate income. Thanks for the wishes ya. Love & hugssss

      Delete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.